وزیر حمل و نقل سوریه با وزیر صنعت و معدن عراق دیدار و در مورد راه‌های بهبود روابط در بخش حمل و نقل و ساز و کار‌های توسعه مبادلات تجاری گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه دیروز با منهل عزیز الخباز، وزیر صنعت و معدن عراق دیدار و در مورد راه‌های بهبود روابط دو جانبه در بخش حمل و نقل و ساز و کار‌های توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور گفتگو کرد.

دو طرف در این نشست که در وزارت حمل و نقل سوریه در دمشق، پایتخت برگزار شد در مورد مکانیسم‌های هماهنگی متقابل و اهمیت کار رانندگان و کامیون‌ها و حمل و نقل کالا بین دو کشور به صورت روان و آسان بحث و تبادل نظر کردند.

زهیر خزیم مهمترین تحولات و کار‌هایی را که پس از خرابکاری سیستماتیک گروه‌های تروریستی در بسیاری از تجهیزات بخش حمل و نقل به ویژه راه آهن، شبکه‌های جاده‌ای و فرودگاه‌ها انجام شده است، بررسی کرد و بر اهمیت پیوند حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی بین دو کشور برای تسهیل کار رانندگان و حمل و نقل کالا تاکید کرد.

وزیر حمل و نقل سوریه همچنین به لزوم تشدید همکاری‌ها و ارتباطات مشترک برای ارتقا و توسعه اقتصاد برای تأمین منافع دو ملت برادر اشاره کرد.

وزیر صنعت و معدن عراق هم به نوبه خود گفت: سفر هیئت عراقی به سوریه فقط به موضوعات مربوط به صنعت اختصاص ندارد، بلکه هدف اصلی آن ایجاد پل‌ها و روابط اقتصادی بین دو کشور است.

او همچنین بر ضرورت حرکت رو به جلو برای گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های حمل و نقل تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار