با توجه به شروع فصل گرما و میزان آلودگی بالای دام‌ها به کنه، احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در نیشابور افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا دستجردی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در کمیته تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و میزان آلودگی بالای دام‌ها به کنه، احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در منطقه افزایش می‌یابد.

او افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی واگیر بین انسان و دام (زئونوز) است که عامل انتقال و مخزن اصلی آن نوعی کنه به نام هیالوما بوده و علایم آن تب بالا، سردرد، ضعف، تهوع، درد شکم و اسهال است.


بیشتر بخوانید


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: دوری جایگاه نگهداری دام از محل زندگی، خودداری از تماس مستقیم با ترشحات، خون و یا لاشه دام، پرهیز از ذبح دام در محل‌های غیرمجاز خارج از کشتارگاه و مصرف گوشت‌های غیرمجاز از موارد مورد توجه است.

دستجردی بیان کرد: همچنین گوشت‌ها ۲۴ساعت و دل، جگر و قلوه بعد از ۴۸ساعت پس از ذبح دام در دمای معمولی یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.