مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد گفت: با توجه به یک مورد فوتی ناشی از تب کریمه کنگو در این منطقه، مردم بیشتر مراقبت کنند.

معلم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه آندمیک از نظر بیماری تب کریمه کنگو قرار داریم و تا کنون نیز یک مورد فوتی ناشی از تب کنگو در منطقه داشتیم مردم بیشتر مراقب باشند.

او افزود: با توجه به اینکه ما در منطقه آندمیک از نظر بیماری تب کریمه کنگو قرار داریم و تا کنون نیز یک مورد فوتی ناشی از تب کنگو در منطقه داشتیم مردم بیشتر مراقب باشند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید سعید قربان و گرم شدن هوا، ادامه داد: مردم در ذبح دام و مصرف گوشت تمام نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند و حتما دام را از مراکز و دامداران مجاز دام خریداری و برای ذبح دام نیز از محل‌های تعیین شده استفاده کنند.

معلم زاده بیان کرد: پس از ذبح، گوشت گرم نباید مصرف شود و باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نه در فریزر، در دمای حدود ۴ درجه نگهداری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد ادامه داد: از عموم مردم عزیز تقاضا میشود با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و همچنین وضعیت قرمز کرونایی بیش از پیش نکات و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.