معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: مرحله جدید عملیات مرمت و ساماندهی مسجد جامع عتیق قزوین از محل اعتبارات این دستگاه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان نورانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: مرحله جدید عملیات مرمت و ساماندهی مسجد جامع عتیق قزوین از محل اعتبارات این دستگاه آغاز شده است و در این مرحله از مرمت این مسجد کهن و باشکوه شامل اقدامات حفاظتی و استحکام بخشی می‌شود.

نورانی با بیان اینکه مرمت و ساماندهی مسجد جامع عتیق قزوین که جزو باشکوه‌ترین مساجد تاریخی ایران به شمار می‌رود از اولویت‌های میراث فرهنگی استان است، اظهار داشت: برای این بخش از عملیات مرمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به قدمت بالا و وسعت قابل توجه مسجد جامع عتیق، این بنای باشکوه تاریخی به طور مستمر نیازمند مراقبت و مرمت و ساماندهی است.

مسجد جامع عتیق قزوین با بیش از یک هزار سال قدمت یکی از کهن‌ترین مساجد چهار ایوانی ایران است که که آثار معماری بسیاری از ادوار تاریخی در دل خود جای داده است.

قدیمی‌ترین قسمت موجود این مسجد در سال ۱۹۲ به دستور هارون الرشید بنا شده و در عصر سلجوقی، صفوی و قاجاری الحاقاتی در آن انجام شده است.

۶ کتیبه گچ‌بری مقصوره خمارتاشی مسجد جامع عتیق قزوین دارای شهرتی جهانی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار