مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: طرح مطالعاتی پدافندغیرعامل و مدیریت بحران مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین تهیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در استان قزوین آثار تاریخی متعددی وجود دارد که برای حفاظت و نگهداری از آنها به امکانات و لشگری عظیم نیاز است و بهره‌مندی از ظرفیت و فرصت پدافند غیرعامل برای صیانت از داشته‌های تاریخی و کاهش آسیب‌‎پذیری این آثار ارزشمند بسیار اثربخش است.

وی اضافه کرد: در راستای این طرح تهدیدها،فرصت‌ها، نقاط ضعف و قوت حوزه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل سرای سعدالسلطنه با دخالت عوامل انسانی یا غیرانسانی توسط دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر تهران با همکاری این اداره‌کل و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تهیه و تا آبان‌ماه سال جاری هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل آماده شود.

این مسئول همچنین گفت: طرح مطالعاتی تهیه شده در برنامه های حفاظتی این بنای بزرگ تاریخی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کاروانسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه و یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می رود.

این مجموعه با ۲۳۰ حجره و دارای چندین راسته، که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.