معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز تزریق واکسن سینوفارم در فارس خبر داد و گفت: دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به آغاز تزریق واکسیناسیون دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۹۴۷ هزار و ۴۷ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۰ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۹ هزار و ۹۶۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۷ هزار ۸۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول، همچنین از بهبودی ۲۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۹۸۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۱بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برای جلوگیری از ازدحام در محل‌های تزریق واکسن از عموم مردم خواست که تنها بر طبق پیامک‌های ارسالی مبنی بر زمان و مکان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او هم چنین بیان کرد: دو سایت خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس واقع در میانرود صرفا برای تزریق واکسیناسیون به افراد سالمند و افرادی که از توانمندی جسمانی برخوردار نیستند، تمهید شده است.

دکتر همتی اضافه کرد: واکسیناسیون به معنای پایان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و همچنان مثل سابق باید با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.