مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: مشترکانی که در طول ماه کمتر از شش هزار لیتر آب مصرف‌کنند قبضی برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشاد متقی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گرمای هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان مصرف آب در استان را ۱۵ درصد افزایش داده است.

او افزود: با وجود اینکه هنوز به فصل تابستان وارد نشده‌ایم، اما مصرف آب در استان افزایش یافته است و چنانچه روند مصرف به همین شکل ادامه پیدا کند احتمال تنش آبی شهر‌ها و روستا‌های استان در فصل تابستان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


متقی اضافه کرد: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب مهمترین راهکار مقابله با کم‌آبی در فصل تابستان است و چنانچه مردم استان راهکار‌های صرفه‌جویی آب را اجرا کنند تا ۵۰ درصد مصرف آب استان کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: تعداد مشترکان آب شرب در استان ۲۵۰ هزار مشترک است که ۳۰ درصد این مشترکان پرمصرف، ۱۵ درصد کم‌مصرف و دیگر مشترکان در حد معمولی مصرف می‌کنند.

متقی تصریح کرد: مصرف آب برای مشترکان کم‌مصرف در استان رایگان است و مشترکانی که در طول ماه کمتر از شش هزار لیتر آب مصرف‌کنند قبضی برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

او اظهار داشت: مصرف آب تا ۱۶ هزار لیتر در حد استاندارد است، اما بیشتر از آن سبب می‌شود قیمت آب برای مشترکان پرمصرف تصاعدی شود.

متقی ادامه داد: مردم استان با فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی آب در خانوار‌های خود و آموزش آن به فرزندانشان و همچنین استفاده بهینه از آب خاکستری «آب بازیافتی» تلاش کنند تا علاوه‌بر حفظ منابع آب زیرزمینی، به اقتصاد سبد خانوار خود نیز کمک کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار