مربی تیم ملی تکواندو گفت: اگر بازیکنان تیم ملی دور اول یا دوم مسابقات قهرمانی آسیا به کره جنوبی می‌خوردند به احتمال زیاد حذف می‌شدند.

علی محمد بسحاق مربی سابق تیم ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی آقایان در مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا بیان کرد: عملکرد تیم ملی مردان بسیار ضعیف و غیر قابل دفاع  بود. هیچ توجیهی مثل بحث ویروس کرونا و موارد دیگر قابل قبول نیست چرا که این شرایط برای تمام کشور‌های دنیا یکسان است. با توجه به نزدیکی رقابت‌های المپیک و غیبت بهترین‌های هر وزن، همه دیدند که سطح مسابقات آسیایی بسیار پایین بود و تیم‌های شرکت کننده نسبت به دوره قبل ضعیف‌تر بودند.

۹۵ درصد از ملی پوشان با رویارویی با بازیکنان کره جنوبی در دور اول حذف می‌شدند

او افزود: اگر بازیکنان تیم ملی دور اول و دوم به کره جنوبی می‌خوردند به احتمال ۹۵ درصد حذف می‌شدند. این عملکرد نشان از نبود برنامه و نقشه از سوی کادر فنی است و نفرات بدون برنامه وارد زمین مبارزه حاضر شدند. تنها تیم یکدست، تیم بسیار جوان کره جنوبی بود که مشخص بود برای کسب تجربه وارد این مسابقات شده است. آنها با وجود میانگین سنی کم و اولین تجربه سنگین در این سطح، توانستند با یک برنامه درست از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی نتیجه خوبی را کسب کنند.

سطح فنی بازیکنان تیم ملی بسیار پایین بود

بسحاق ادامه داد: در کنار تیم ملی کره جنوبی، تیم‌های دیگری مثل  اردن، ازبکستان و حتی افغانستان هم موفق عمل کردند و نشان دادند با برنامه وارد این مسابقات شدند. نکته مهم این موضوع این است که تیم‌های که در این مسابقات شرکت کردند نفرات جوان و جدید را وارد این مسابقات کردند، اما تیم ایران با تمام داشته‌های خود وارد رقابت های آسیایی شد که نتیجه آن را همه دیدند. سطح آمادگی جسمانی و فنی تک تک نفرات تیم  بسیار پایین بود. مشخص است که در طول اردو هیچ گونه برنامه قابل توجه ای برای آماده سازی نفرات اجرا نشده است.

باید دید سیاست تیم ملی برای موفقیت هادی پور و حسینی چه خواهد بود

بسحاق در مورد عملکرد المپین‌های تیم ملی تکواندو در این مسابقات اظهار کرد: آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی دو نفر از بهترین‌های حال حاضر ایران و جهان هستند. اگر این دو ورزشکار در مسیر درست  به لحاظ فنی و روانی قرار بگیرند قطعا می‌توانند در المپیک کسب مدال کنند، اما اگر با این شرایط ادامه دهند تجربه نشان داده است که نمی‌توانند از موانع  سنگین پیش رو به سلامت خارج شوند. ما در المپیک ۲۰۱۲ لندن محمد باقری معتمد با رباط صلیبی پاره را آنچنان از لحاظ آمادگی فیزیکی، فنی و روانی مهیا کردیم که توانست در بدترین شرایط فیزیکی صاحب مدال نقره شد. پس باید دید در حال حاضر در امر آماده سازی تیم  چه سیاستی مد نظر کادر فنی قرار دارد.

دخالت در امور کادر فنی تیم ملی وضع را به اینجا کشانده است

او افزود: فدراسیون تکواندو هزینه‌ زیادی در طول این چهار سال کرده و در حد توان و بضاعت  کم کاری نکرده است. ریشه این آسیب‌ها را باید در داخل مسائل فنی و نحوه آماده سازی و مدیریت تیم در تمام ابعاد جویا شد.   چندین بار در ۱۵ ماه گذشته واقعیات منتقل شد، اما کسی ترتیب اثر نداد. دخالت برخی از نفرات غیر فنی در داخل اردو‌های ملی، ایجاد اختلاف و شکاف بین اعضای کادر فنی، حسادت، جاه طلبی و ... متاسفانه منجر به این اتفاقات می‌شود.

باید برای کیانی برنامه المپیکی ترتیب دهند

مربی سابق تیم ملی  درباره عملکرد تنها المپین خانم تکواندوی ایران اظهار کرد: ناهید کیانی بازیکن باتجربه و پرتلاش تکواندوی بانوان ایران محسوب می‌شود. او بعد از غیبتی کوتاه و با حضور در تیم فتح در ۲ سال گذشته مسابقات خوبی را در لیگ به نمایش گذاشت و به نوعی احیا شد. کیانی با سعی و تلاش زیاد از پس تمام موانع پیش رو بر آمد. اعتماد کادر فنی بانوان به او  برای کسب سهمیه المپیک انتخاب بجایی بود. او توانست به خوبی جواب اعتماد کادر فنی تیم ملی را بدهد. کادر فنی تیم ملی بانوان هم در حال حاضر باید تمام تمرکز و برنامه های خود را  به المپیک توکیو اختصاص دهد. در کنار آنالیز تک تک رقبا باید  آماده سازی کیانی مطابق با شرایط فنی و جسمانی رقبای کیانی در المپیک باشد تا او به استاندارد‌های لازم  برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار