شهر هفشجان در چهارمحال و بختیاری با داشتن شش هزار جوشکار قطب جوشکاری ایران محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیش از شش هزار استادکار جوش هفشجانی در طرح‌های عظیم و ملی خط انتقال نفت و گاز در ایران حضور دارند.

او افزود: طرح انتقال گاز و نفت عسلویه، طرح بزرگ گوره جاسک، اسکله شهید رجایی، برج میلاد، پترو شیمی‌ها و پالایشگاه‌های از جمله این طرح هاست.


بیشتر بخوانید


کبیری اضافه کرد: اجرای طولانی‌ترین خط انتقال نفت منطقه از گوره به جاسک به طول هزار کیلومتر از تازه‌ترین فعالیت‌های این جوشکاران است.

او گفت: خارج از ایران هم از حرفه دو هزار متخصص جوش شهر هفشجان بهره می‌گیرند؛ امارات متحده عربی، کویت، عراق، قطر، ترکمنستان، سوریه، ایتالیا و آلمان از جمله این کشورهاست.

کبیری تصریح کرد: این شهر به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی به خصوص صنعت جوش کشور است که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این حوزه این شهر را به عنوان کانون تربیت مربی و همچنین متخصصان صنعت جوش کشور تبدیل کرد.

او اظهار داشت: با توجه همجواری چهارمحال و بختیاری به دو استان خوزستان و بوشهر که به عنوان پایگاه‌های انرژی ایران هستند که به جوش نیاز دارد، باید از این ظرفیت برای رفع معضل بیکاری جوانان استان با بالا بردن مهارت‌آموزی در حوزه صنعت جوش استفاده کرد.

کبیری ادامه داد: صنعت جوش ملی ایران به نام شهر هفشجان ثبت شده است و این شهر همه ساله به عنوان قطب جوش کشور میزبان مسابقات ملی مهارت در حوزه جوش است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار