پیشرفت دولت چین در تولید ارز دیجیتال یوان

دولت چین با آغاز یک برنامه آزمایشی، به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد، تا از ارز "یوان دیجیتال" برای پرداخت‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، دولت چین یک برنامه آزمایشی را برنامه ریزی و آغاز کرده و به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.

بانک ارتباطات چین اخیرا در مراسمی از برنامه آزمایشی ارز دیجیتال رنمینبی renminbi یا RMB خود در شهر پکن رونمایی کرد. کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه دادند و سپس به آن‌ها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند و با کیف پول RMB دیجیتال اولین خرید‌های خود با ارز دیجیتال را در یک شهربازی انجام دهند.

آزمایش ارز دیجیتال RMB

ماه گذشته، در اولین نمایشگاه بین المللی "محصولات مصرفی" چین که در استان هاینان برگزار شد، بسیاری از بانک‌ها به طور آزمایشی محل‌هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند که استفاده از ارزدیجیتال RMB را تجربه کنند.

پیشرفت دولت چین در تولید ارز دیجیتال یوان

دولت چین پیش از این چندین آزمایش روی یوان الکترونیکی را به عنوان بخشی از آزمایش ارز دیجیتال خود انجام داده است و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک مرکزی چین (PBOC) برنامه‌هایی را برای آماده سازی ارز دیجیتال دولتی خود برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام کرد.

بانک مرکزی چین همچنین اعلام کرد این ارز جدید که هنوز نام رسمی ندارد، اما با نام اختصاری خود یعنی DCEP شناخته می‌شود، دارای برخی ویژگی‌های مشترک با ارز‌های رمزپایه است. پیش بینی شده است که یوان الکترونیکی جایگزین پول نقد در گردش مالی این کشور شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار