رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده روند برگزاری انتخابات در سراسر استان به نحو مطلوب در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان  گفت: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری انتخابات انجام شد، انتخابات در سیستان و بلوچستان بر اساس زمان‌بندی در وقت خودش در حال انجام بوده و راس ساعت هفت صبح، شعب اخذ رای فعال و روند رای گیری آغاز شد و تاکنون چالش خاصی در رابطه با روند انتخابات در منطقه مشاهده نشده و همه مراحل طبق برنامه‌ریزی به نحو مطلوب در حال انجام است.
وی افزود: در این دوره با توجه به اینکه اخذ رای یک ساعت زودتر آغاز شده حضور مردم نسبت به دوره‌های قبل خیلی بهتر بوده و تا این لحظه روند حضور مردم بسیار خوب و مطلوب است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ارزیابی این است که در ساعات باقی مانده و در ساعات پایانی حضور گسترده‌تر مردم را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: روند اخذ رای بر اساس قانون ۱۰ ساعت است که قاعدتا به صورت ساعتی توسط وزارت کشور تمدید خواهد شد.
کوثری در خصوص مشارکت در انتخابات گفت: انتخابات هم یک تکلیف و هم یک حق است و این فرصت را که نظام جمهوری اسلامی در اختیار همه مردم شریف ایران قرار داده باید همه ما به نحو احسن استفاده کنیم و اراده مردم را از طریق حضور در پای صندوق‌های رای به منصه ظهور برسانیم.

وی تصریح کرد:بزرگترین دستاورد ما بعد از انقلاب، انتخابات بوده و محوری‌ترین شعار ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و استقلال و جمهوریت نظام بدون انتخابات و بدون حضور مردم معنایی پیدا نمی‌کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم باید از این حق خودشان استفاده و با انتخاب اصلح و با حضور خودشان نظرشان را اعلام تا دولتمردان برنامه‌ها را چه در سطح شهر و روستا و چه در سطح کلان با خواست و اراده مردم استان همسو کنند و گام بلندی برای اعتلای ایران عزیز برداریم.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه تمام تلاش‌شان این است که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای مایوس کنند و انتخابات را زیر سوال ببرند، اما حماسه حضور مردم می‌تواند بر طراحی‌هایی که سالیان سال مردم را می‌خواهند از حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان دور کنند خط بطلان بکشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.