اما و اگر‌های سفر به روستا‌ها در روز انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از اتخاذ شرایط ویژه‌ای برای شرکت در انتخابات شورا‌های روستا‌ها و شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی شاه حسینی، دبیر ستاد انتخابات استان یزد، با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در خصوص سفر به دیگر مناطق شهری و روستایی و شرکت در انتخابات آن مناطق، اظهارداشت: براساس دستورالعمل بند سه ماده ۴۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، افراد خاصی در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت و روستا‌ها حق رای دارند.

او افزود: مطابق این دستور العمل اشخاصی که دارای اقامتگاه دائم در حوزه انتخابیه هستند یا اشخاصی که حداقل چهار روز در هفته ساکن حوزه انتخابیه هستند، می‌توانند در انتخابات شورا‌های روستا‌ها و شهر‌های زیر یکصد هزار نفر شرکت کنند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: همچنین اشخاصی که زن و یا فرزند آن‌ها ساکن حوزه انتخابیه بوده و حداقل از یک سال قبل از انتخابات ساکن حوزه انتخابیه شده اند یا اشخاصی که پدر و مادر آن‌ها (افراد تحت تکفل) ساکن حوزه انتخابیه هستند و حداقل از یک سال گذشته در حوزه انتخابیه سکونت داشته و دارای اموال غیر منقول از قبیل مسکن، زمین کشاورزی و ... باشند، حق رای دادن در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و شهر‌های مذکور را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار