مشکل قطعی و کم فشار بودن آب روستای رقویی سبب گله مندی اهالی این روستا شده بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ساخت و ساز غیر مجاز در کنار مخازن آب روستایی را عامل آن دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص کم آبی و قطع آب بدون اطلاع رسانی قبلی در روستای رقویی یکی از روستاییان گفت: دیروز از صبح تا شب آب نداشتیم ما حتی برای شستن دست و صورت خود با مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: برای تأمین آب شرب باید کیلومتر‌ها راه تا قنات روستا‌های دیگر برویم یا از آب شور و تلخ چاه‌های کشاورزی تناول کنیم، چطور انتظار می رود برای پیشگیری از کرونا مدام دستان خود را شستشو دهیم در حالی که لب‌های ما از بی‌آبی خشک شده و عرق در این روز‌های بسیار گرم و آفتابی بدن ما را کرخت کرده است؟ شما را به خدا در این اوضاع کرونایی به داد ما برسید.

برای پیگیری موضوع با امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تماس گرفتیم.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در روستای رقویی مخازن را با کد ارتفاع بالا می‌زنیم، اما بعضی از روستاییان در نزدیکی کد ارتفاع مخزن خانه می‌سازند که موجب افت فشار آب در روستا می شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در هفته گذشته قطع برق سبب نقص فنی در خط ما شد که این مشکل به موقع حل شد و وضعیت آب و هوایی مناسب شرایط را برای ما راحت‌تر کرده است.

امامی با اشاره به این که چالش اصلی ساخت خانه در محل مخازن است بیان کرد: علیرغم تلاش‌هایی که برای نصب مخازن در مکان‌های غیر قابل دسترس صورت گرفته، اما باز هم برخی ملاحظه نمی‌کنند و با صاف کردن تپه‌ها شروع به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: مشکل مخزن بعد از بررسی های انجام شده در هفته گذشته حل شد و در حال حاضر با افرادی که به صورت غیرمجاز در کنار مخازن خانه سازی می‌کنند برخورد قانونی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.