نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه لبیک گفتن به فرمان رهبری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، آیت الله سید" احمد مبلغی" نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه در پیامی به مردم لرستان اظهار داشت: در قبال انقلاب اسلامی مسئولیت‌های مهم و اساسی را بر عهده داریم و راس آن حفظ مولفه‌هایی است که نظام را تشکیل داده، همانطور که از نام جمهوری اسلامی برمی‌آید ۲ رکن نقش آفرین با نام جمهوریت و اسلامیت به چشم می‌خورد.

آیت الله مبلغی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه لبیک گفتن به فرمان رهبری است.

او اضافه کرد: ترکیب این ۲ هیچگاه انضمامی نیست که دیگری بر دیگری ضمیمه شده و به گونه‌ای باشد که با حذف دیگری آن یکی راه خودش را ادامه دهد، جمهوریت و اسلامیت ترکیبی اتحادی دارد و هر ۲ باهم است و از حقیقت این‌ها یک نظام برخاسته است، به همان اندازه که نظام به جمهوریت و اسلامیت باهم نیاز دارد و راه بقا، دوام، عمق یابی و تکامل یابی را با هم پیدا می‌کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: جمهوریت و اسلامیت به تنهایی نمی‌تواند نظام را نگه دارد، به همین جهت در قبال ۲ عنصر اساسی یک وظیفه تاریخی، مرتب و دائمی بر عهده داریم.

آیت الله مبلغی گفت: انتخابات قدرت عجیبی برای بالندگی جمهوریت دارد و این عنصر اساسی را به اسلامیت وصل می‌کند و به عنوان امر مرکب و یک معجون اتحاد یافته و ایجاد کننده یک حقیقت در عالم واقع در نظام جمهوری اسلامی این نقش را برعهده بگیرد و ایفا کند.

او افزود: از مردم دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند چرا که حضور پررنگ اقشار مختلف بازتاب خارجی خوبی خواهد داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه هفته جاری (۲۸ خرداد) همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
پس اگر مشارکت حداکثری نبود یعنی رفراندم یعنی نه مردم