افشار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

تاثیر منفی کرونا بر زیرساخت‌های حوزه سلامت

مشاور وزیر بهداشت گفت: بخشی از زیرساخت های حوزه سلامت تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است.

علی رضا افشار مشاور وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به مشکلات حوزه سلامت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر مسایل اجتماعی و اقتصادی کشور درگیر مقابله با بیماری کرونا درآمده است و معتقدم که یکی از موضوعات مهم بهتر شدن  وضعیت واکسیناسیون کشور خواهد بود. برخی از مراکز به دلیل شیوع کرونا فعالیت شان محدود شده بود که با بهتر شدن شرایط کشور بازگشایی این مراکز باید به صورت کنترل شده و در چندین مرحله انجام شود. امروزه با انجام واکسیناسیون گسترده در دنیا کشورها به سمت دوران پسا کرونا خواهند رفت.

مشاور وزیر بهداشت  بیان کرد: امروزه کارهای بزرگی در زمینه تولید واکسن انجام شده است و یکی از الویت های ما باید اتکا به تولید داخل و گسترش واکسیناسیون باشد. معتقدم که الویت بندی تزریق واکسن باید مورد بازنگری قرار بگیرد و موضوع مدیریت واکسیناسیون مسیله مهمی است و باید به آن توجه شود.

افشار تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت است و نکته مهم دسترسی یکسان همگان به خدمات سلامت و توجه به مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور است.

افشار گفت: در حال حاضر بخشی از زیر ساخت ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است که دوران پساکرونا باید برخی از زیرساخت ها بازنگری شود.

او‌ بیان کرد: در حال حاضر یکی از مسائل حوزه سلامت دسترسی بیشتر  اقشار مختلف مردم است که هزینه های اقتصادی سبد خانوار سبب شده تا دسترسی به بخشی از خدمات تخصصی برای تعدادی از مردم محدود شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار