قدیر گفت:به رغم افزایش تست‌ های کرونایی، تعداد بیماران کرونا مثبت در قم کاهش یافته‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: صدور مجوز تولید و تزریق واکسن کوو ایران برکت جای افتخار دارد و از هفته آینده روند تزریق این واکسن آغاز خواهد شد.

او افزود: تعداد مرگ و میر‌های کرونایی در قم طی روز‌های گذشته به صفر رسیده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس رو به کاهش است.

قدیر با بیان این که قم از نظر کنترل بیماری کووید۱۹ در رتبه بیست و سوم قرار دارد، گفت: هم اکنون هیچکدام از شهر‌های کشور به وضعیت آبی نرسیده‌اند.

افزایش تست کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار تن جمعیت استان حدود ۵۴ تست کرونا انجام می‌گیرد و به رغم افزایش تست‌های کرونایی،تعداد بیماران کرونا مثبت کاهش یافته‌ است.

قدیر ادامه داد: طی هفته گذشته به ازای ۱۰۰ هزار تن جمعیت استان قم ۲۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تاکنون حدود ۵۷ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و به زودی با ورود واکسن ایرانی واکسیناسیون عمومی مردم تسریع می‌شود.

به باور او درصد استفاده مردم از ماسک در مراکز مختلف عمومی و تولیدی و همچنین درصد رعایت شیوه نامه ای بهداشتی در دستگاه‌های خدمات رسان حدود ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار