سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هیچ سالمندی در هرمزگان تاکنون بر اثر تزریق واکسن به کرونا مبتلا نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در واکسن کرونا ویروس زنده وجود ندارد و به همین دلیل افرادی که واکسن دریافت می‌کنند به هیچ عنوان ناقل بیماری نیستند.
فاطمه نوروزیان با اشاره به اینکه فرد دریافت کننده واکسن به علت اینکه ناقل بیماری نیست و به قرنطینه شدن و زدن ماسک در منزل نیازی ندارد افزود: مرگ برخی سالمندان پس از تزریق کرونا به علت واکسن نبوده است و این افراد پیش از مراجعه به کرونا مبتلا شده بودند.

او افزود: سالمندانی که یکی از اعضای خانواده شان بیماری کرونا دارد و یا علایم مشکوک دارند حتما قبل از تزریق آزمایش کرونای پی سی آر انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: به سالمندان توصیه می‌شود قبل از تزریق واکسن کرونا حتما غذا خورده باشند تا دچار ضعف و غش نشوند.

نوروزیان افزود: تزریق واکسن می‌تواند پس از چند ساعت از انجام تزریق یا چند روز بعد عوارضی مانند تب، سردرد، سرگیجه در سالمندان ایجاد کند، بهتر است آن‌ها در صورت وجود این عوارض که طبیعی نیز است، استامینون ۵۰۰ هر هشت ساعت یکبار مصرف کنند و اگر این عوارض حادتر و تداوم یافت به مرکز بهداشت مربوطه که واکسیناسیون انجام شده، مراجعه کنند.

او گفت:پرهیز از مصرف مواد غذایی خاصی قبل و بعد از انجام واکسیناسیون کرونا وجود ندارد وسالمندان می‌توانند شیوه‌های مداوم تغذیه خود را ادامه دهند و همه گروه‌های مواد غذایی را مصرف کنند، اما رعایت  دستور العمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی ها، تردد نکردن در مکان های شلوغ و رعایت فاصه گذاری اجتماعی، شستشو مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده برای آن‌ها ضروری است.

نوروزیان به همه سالمندان توصیه کرد که واکسن کرونا را حتما تزریق کنند و هیچ عارضه خطرناکی برای آن‌ها وجود ندارد.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.