مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ جواد جلالی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی رفسنجان گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ماموریت‌هایی از جمله بحث کار آفرینی و اشتغال است و مفاهیم کار آفرینی و اشتغال را از صندوق‌های قرض الحسنه محله محور و تعاونی‌ها دنبال می‌کنیم.

او افزود: امروز آمده ایم به روستای عیش آباد رفسنجان یکی از تعاونی‌هایی است که هنوز ثبت اداره کار نشده و از نزدیک مسائل و موضوعات کاری را بررسی می کنیم ،کار‌های خیلی خوبی را انجام داده اند و با توجه به گستردگی اعضایی که تحت پوشش تعاونی است ، این صندوق به ۷ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

سرهنگ جلالی با اشاره به اینکه از مرکز استان پیگیر هستیم که این تعاونی در سامانه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ثبت داده شود و هم بحث تسهیلات تعاونی را دنبال خواهیم کرد، گفت: در صدد هستیم از این فضای فعلی که در آن مستقر هستیم و مناسب این موضوع هم نیست مکان جدیدی را احداث کنیم و مکان بسته بندی و کارگاه آن‌ها هم به مکان جدید منتقل شود و خدمات بسیار بهتر و با کیفیت تری برای اعضای صندوق ارائه دهیم و باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مردم این منطقه و شهرستان رفسنجان شویم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان داریم، اظهارکرد: امروز هم در راستای بازدید از تعاونی‌ها و رصد کردن مسائل و مشکلاتی که تعاونی‌ها دارند به اتفاق  اجمدی از مدیران اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت برنامه ریزی موضوعات را از نزدیک بررسی کردیم تا بتوانیم با همکاری و همفکری و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف ادارات و دستگاه‌های خود سازمان بسیج سازندگی در راستای حل مشکلات یا به حداقل رساندن مشکلاتشان تلاش کنیم تا خدمات بهتری ارائه شود و باعث اشتغالزایی مشاغل خرد خانگی از بستر تعاونی‌ها در سطح استان باشیم.

سرهنگ جلالی اضافه کرد: در مجموع یک هزار و ۳۴۲ شغل طی پارسال ایجاد شده و امسال هم تلاش می‌کنیم که با همکاری کمیته امداد ظرفیت اشتغال به ۶ الی ۷ هزار مورد برسد.

او عنوان کرد: موضوع پیگیری اشتغال از طریق تسهیلات صندوق‌ها و بانک‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند مانند صندوق کارآفرینی امید و بانک‌هایی که در حوزه‌ مشاغل خانگی، تسهیلات منابعی دارند در دستور کار قرار دادیم که بتوانیم این تسهیلات را به سمت تعاونی‌ها و صندوق‌های خودمان سوق دهیم و شاهد افزایش ایجاد اشتغال در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار