به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام حیشاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان رگولاتوری با اشاره به مشارکت ۶۱ درصدی دفاتر پیشخوان گفت: از مجموع ۹ هزار و ۳۱۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۵ هزار و ۶۴۳ دفتر پیشخوان در این ارزیابی مشارکت فعال داشته و اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی ثبت کردهاند. براساس نتایج این سامانه ۴۷ درصد دفاتر شرکت کننده در این ارزیابی، رتبه یک، ۵۱ درصد رتبه دو و ۲ درصد رتبه سه و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۶ دفتر رتبه یک، ۴ هزار و ۷۷۷ دفتر رتبه دو و ۲۰۰ دفتر رتبه سه را کسب کردهاند.
وی درباره ارزیابی دفاتری که اطلاعات خود را در سامانه ثبت نکردهاند، بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، تنها در این دوره از ارزیابی، این دفاتر براساس اطلاعات موجود در سامانه صدور پروانه رگولاتوری مانند مساحت دفاتر، تعداد پرسنل و... رتبه بندی شده اند.
مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری درباره تفاوت میان دفاتری که خوداظهاری کرده اند و دفاتری که به سامانه ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان مراجعه نکرده اند، بیان کرد: دلیل تاکید رگولاتوری بر مشارکت دفاتر پیشخوان برای خوداظهاری این است که اگر شاخص های موثر در ارزیابی و رتبه بندی دفاتر مانند، مساحت دفتر، تعداد پرسنل و... تغییر کرده باشد، ارزیابی آنها براساس اطلاعات جدید انجام شده و حقی از آنها ضایع نشود. بر همین اساس، دفاتری که در ارزیابی شش ماهه دوم سال ۹۹ شرکت نکردهاند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود میتوانند در ارزیابی و رتبهبندی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ شرکت کنند.
حی شاد درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: خوداظهاری دفاتر براساس مستندات ارائه شده، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی در کمیتههای رسیدگی به تخلفات از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است که بررسی مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری بررسی میشود و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نهگانه سازمان انجام میشود.
مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته بندی و ارائه خدمات دستگاه ها بر اساس رتبه بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/