نشست خبری جشنواره ملی مادرم فاطمه (س) با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جشنواره ملی مادرم فاطمه (س)،  با حضور حجت الاسلام اکبر زوبین رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات، معصومه رحمانی مسئول هماهنگی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و مجتبی فائق مدیر موسسه روح الجنان لواسان، امروز ۲۶ خرداد ماه برگزار شد.

حجت الاسلام زوبین رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: جشنواره ملی مادرم فاطمه (س) با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان، سازمان تبلیغات اسلامی معاونت فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع) و انجمن ویراستاران برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش‌های مختلف این جشنواره شامل داستان‌نویسی و شعر، مداحی، دکلمه و شعرخوانی، طراحی، نقاشی، فیلم‌ کوتاه، موشن‌گرافی و کلیپ در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال است. روز میلاد حضرت فاطمه (س) فراخوان‌ جشنواره اعلام شد و تا پایان خرداد ماه مهلت ارسال آثار وجود دارد. البته اختتامیه این رویداد، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ۲۰ تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی درباره ضرورت برگزار کردن این جشنواره عنوان کرد: پر رنگ نمودن جایگاه و نقش مادر در خانواده و جامعه و توجه به هجمه‌های فرهنگی بیگانگان به این رکن مهم، ما را بر آن داشت که این جشنواره را برگزار کنیم. ضروری است که با این اقدامات فرهنگی، توجه آحاد جامعه را به جایگاه مادر در نظام خانواده جلب کنیم. همچنین لزوم آشنایی نسل جوان با نقش و جایگاه والای مادر و لزوم آشنایی با جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در خانواده و جامعه و نقش بی‌بدیل ایشان به عنوان الگویی نمونه برای مادران بخشی از ضرورت برگزاری این جشنواره است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات درباره محور‌های این جشنواره گفت: الگوسازی و تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در خانواده به عنوان الگوی مادران، جایگاه مادر در خانواده، نقش مادر در تربیت فرزندان، نقش مادر در استحکام حیات خانواده، نقش مادر در پیشرفت و تعالی فرزندان، نقش مادر در آرامش خانواده و نقش مادر در شکوفایی استعداد‌های فرزندان از جمله محورهای این جشنواره فرهنگی است.

وی درباره اهداف این طرح توضیح داد: کشف و پرورش استعداد‌های جدید در حوزه مداحی و شعرخوانی در رده‌های مختلف سنی، ترویج و تبلیغ اهمیت جایگاه حقیقی مادر در خانواده و جامعه از دیدگاه اسلام و آشنایی بیش از پیش نسل جوان با این مفاهیم و ترغیب بانوان به موضوع مهم فرزندآوری بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شناسایی نیرو‌های جوان انقلابی در موضوعات هنری نظیر طراحی فیلم کوتاه، داستان نویسی و به کارگیری این استعداد‌های جوان در پژوهش‌های گوناگون فرهنگی و تبیین جایگاه حضرت فاطمه (س) به عنوان مادر امامان (ع) و مادر همه شیعیان و آشنایی نسل جوان با سیره زندگی ایشان در قالب شعر و داستان‌های کوتاه برای مخاطب کودک و نوجوان و بزرگسال، بخشی از اهداف طرح ماست.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار