در سال گذشته ۸۰۳ میلیارد ریال خسارت به ۱۲۵ هزار نفر از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هوشنگ طاهری میرقائد مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۸۰۳ میلیارد ریال خسارت به ۱۲۵ هزار نفر از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استان پرداخت کرد.

او با اشاره به جذب ۱۶۰ درصدی اعتبار و پرداخت ۶۲۹ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۳۹۹ به ۶۸۴ نفر، اظهار داشت: این تسهیلات در حمایت از کشاورزان استان برای خرید کمباین، تراکتور، انواع دنباله‌بند‌ها و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


طاهری پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را گامی مهم در امیدآفرینی و ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی دانست و اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای شروع پرداخت با جذب ۱۱۵ درصدی اعتبار، مبلغ دو هزار و ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، با هدف اشتغال‌زایی به دو هزار و ۳۶۳ نفر از فعالین بخش پرداخت کرده که باعث ایجاد چهار هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان شده است.

او ادامه داد: در بحث بیمه محصولات کشاورزی نیز صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در سال زراعی گذشته بیش از ۱۵۰ هزار فقره بیمه‌نامه در زیربخش‌های زراعت، باغات، طیور، دام سبک و سنگین و آبزیان صادر کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.