همه ساله در دهه کرامت، محموله‌هایی از گل‌های اهدایی توسط ناذران و واقفان به حرم مطهر رضوی می‌رسد و خادمان حرم، صحن‌های این بارگاه ملکوتی را با این گل‌ها آراسته می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین بهنام معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: امسال نیز در آستانه میلاد گل آرایی حرم رضوی ویژه ولادت حضرت رضا (ع) با گل‌های اهدایی ناذران و واقفان باسعادت امام رضا (ع)، ۲۵۰ هزار شاخه گل توسط خیران و ناذران سراسر کشور به حرم مطهر رضوی اهدا شد.


او افزود: در اهداء و نذر این گل‌ها که محموله آن به مشهد مقدس رسید، جمعی از تولیدکنندگان گل در گوشه و کنار کشور از جمله تهران، پاکدشت، محلات، تبریز، کرمانشاه، یزد، شیراز، اصفهان و برخی شهر‌های شمالی مشارکت داشته اند.


بیشتر بخوانید



معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای چیدمان این گل‌ها در صحن‌های حرم مطهر نیز ادامه داد: با مشارکت یک گروه ۳۵ نفره، گل‌آرایی ویژه حرم مطهر رضوی به مناسب ولادت حضرت رضا (ع) در قالب تزیین صحن‌ها، رواق‌ها، پنجره فولاد، روضه منوره و دیگر نقاط اماکن متبرکه از صبح چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز می‌شود و تا شب ولادت به اتمام خواهد رسید.

بهنام بیان کرد: گل‌آرایی گلدان‌های بالای ضریح نیز در ایام دهه کرامت با طرح‌های متنوع و متفاوت نسبت به دیگر ایام سال و به صورت یک روز در میان در حال انجام است. همچنین اطراف روضه منوره در شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) به طور ویژه گل‌آرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: گل‌آرایی ویژه المان گنبد خضرای صحن پیامبر اعظم (ص) به مناسبت دهه کرامت از دو هفته قبل آغاز شده بود که در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) رونمایی شد.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.