۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد میزبان زائران زیادی از سراسر استان و استان‌های همجوارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان گفت: مرقد مطهر امام زادگان که بیشتر آن‌ها منصوب به امام موسی ابن جعفر (ع) هستند همچون نگینی در شهر‌ها و روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشند و مردم محلی این بقاع متبرکه را موجب برکت زندگی خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود: ۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این تعداد بقاع متبرکه امامزاده در ۹ شهرستان استان زیارت گاهی برای مریدان اهل بیت عصمت و طهارت اند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: معروفترین امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا در شهرستان گچساران است.

او با بیان اینکه امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی هستند، گفت: بقعه مطهر بی بی حکیمه سلام الله علی‌ها سالانه زیارتگاه مریدانی از سراسر کشور و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

او روز پنجم ذی القعده را به عنوان روز تکریم امامزادگان یاد کرد و افزود: تجلیل از خادمان و واقفان برتر و غبارروبی تعدادی از بقاع متبرکه از برنامه‌های دهه کرامت و روز تکریم امامزادگان در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.