معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون یک هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام قاسم مؤمن شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت ۵۰۰ بسته آموزشی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان و ۵۰۰ بسته دیگر به ارزش هر بسته ۱۰۰ هزار تومان تهیه و بین دانش آموزان کم بضاعت کهگیلویه وبویراحمد توزیع شده است.

مومن شاد با بیان اینکه تنها یک موقوفه منفعتی برای کمک به دانش آموزان نیازمند در منطقه ماهور باشت از توابع شهرستان گچساران در استان وجود دارد افزود: هزینه بخشی از بسته های نوشت افزار از طریق موقوفه مذکور و بقیه با مساعدت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تامین شده است.

او بیان کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون همچنین پنج هزار بسته غذایی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شده است.

مومن شاد گفت: اعتبار این بسته های غذایی از محل مشارکت های مردمی و درآمد موقوفات کهگیلویه وبویراحمد تامین شده است.

او افزود: با توجه به نیاز مردم استان در روزهای نخستین انتشار ویروس کرونا به ماسک ۲۰هزار عدد از این کالای بهداشتی مهم در ۲ کارگاه راه اندازی شده از سوی اوقاف در شهرستان های بویراحمد و بهمئی تولید و به صورت رایگان توزیع شد.

مومن شاد بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ بقعه متبرکه استان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: تعطیل شدن تمام بقاع متبرکه،مهمانسراها و زائرسراها از دیگر اقدام های انجام شده مقابله با ویروس کرونا از سوی اداره کل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماه گذشته تاکنون بوده است.

او بیان کرد: همچنین امسال با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان  و مشارکت ستاد دیه ۱۵ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

مومن شاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات خیرات و مبرات بین خانواده های نیازمند هم به صورت نقدی و غیرنقدی توزیع شده است.

۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.