دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان:

بداخلاقی سیاسی به ضرر کشور و نامزدهای انتخاباتی است

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: بداخلاقی سیاسی به نفع فضای سیاسی کشور و نامزدهای انتخاباتی نیست و باید درست رفتار کرد و صحبت‌های مثبتی در جریان تبلیغات داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول حامدیان دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: تندخویی و بی‌اخلاقی در انتخابات و تبلیغات نشان‌دهنده کم‌ظرفیتی برخی گروه‌های سیاسی و کاندیداهاست.

او با اشاره به اینکه افرادی که در منصب ریاست‌جمهوری و عضو شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرند باید دارای حسن خلق و رفتار بر مبنای اخلاق‌مداری باشند ادامه داد: در جریان انتخابات و تبلیغات بی‌اخلاقی جایی ندارد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران که برمبنای مردم سالاری دینی است آنچه روشن است این نکته است که رای مردم تعیین‌کننده سرنوشت کشور است.

او اظهارکرد: اگر ملت در انتخابات شرکت نکنند حق مطالبه‌گری نیز ندارند بنابراین اگر برای آینده خود، کشور و فرزندانشان اهمیت قائل هستند باید پای صندوق رای حضور یابند.

حامدیان با بیان اینکه با مشارکت گسترده مردم در انتخابات پایه‌های دولت آینده مستحکم خواهد شد بیان کرد: حضور نیافتن در انتخابات ضربه‌زننده به کشور و ملت است.

او درخصوص تبعات بین المللی شرکت نکردن در انتخابات پیش‌رو نیز عنوان کرد: قهر با صندوق رای منافع کشور را به خطر می‌اندازد و به دشمنان ایران جسارت می‌دهد و همچنین دولت آینده را در روابط بین المللی و مسائل خارجی دچار ضعف خواهد کرد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: هر انسان عاقلی با هر گرایش سیاسی و مرام و مسلکی اگر به آینده میهنش اهمیت دهد در انتخابات حضور می‌یابد.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ عدد ثابت و ۲۶۰ عدد به‌صورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان وجود دارد.

در بخش انتخابات شورا‌های شهری ۵۹۱ کرسی اصلی وجود دارد که برای این تعداد سه هزار و ۷۵۱ نفر ثبت نام قطعی کردند و ۲ هزار و ۸۳۱ نفر تایید و ۶۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار