رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به موازات افزایش خوشحالی از کاهش شیوع بیماری کرونا، نگرانی‌ها از عادی انگاری خطر شیوع بیماری کرونا از سوی مردم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۶ هزار و ۵۱۹ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۶ هزار و ۷۹۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اکنون ۷ شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۳ شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: به موازات افزایش خوشحالی از کاهش شیوع بیماری کرونا، نگرانی‌ها از عادی انگاری خطر شیوع بیماری کرونا از سوی مردم افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: هر وقت شیوع بیماری کووید ۱۹ و بار مراجعات به مراکز درمانی کاهش می‌یابد و از فشار کاری کادر درمان کمی کاسته می‌شود، به طور طبیعی حساسیت و میزان رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم نیز کاهش می‌یابد. این در حالی است، که شرایط اجتماعی جامعه موجب شده تا تجمعات و تراکم‌های جمعیتی شکل بگیرد.

شیرانی گفت: تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و تفریحات دسته جمعی و بدتر از آن تجمعاتی که خارج از عرف بهداشتی این روز‌ها به فراوانی شکل می‌گیرد موجب افزایش نگرانی‌ها است.

او افزود: بیشتر این تجمعات علی رغم تاکید دانشگاه و کارشناسان بهداشتی مبنی بر خودداری از تشکیل تجمعات در محیط‌های بسته و عدم رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط و فضا‌های باز است.

شیرانی اضافه کرد: به وضوح شاهد برگزاری تجمعات در محیط‌های بسته و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های باز هستیم.

او ادامه داد: تجمع بیش از ۱۵ نفر در ستاد‌های انتخاباتی در شهر‌های نارنجی و بیش از ۲۵ نفر در شهر‌های با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار