موهبتی گفت: اطلس جامع و کاملی برای موضوع ترک اعتیاد طراحی شود و دستگاه‌ها پای کار بیایند و همه زوایای پنهان و موردنیاز چرخه اعتیاد را ببینند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان درحاشیه بازدید از محل جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادان متجاهر اظهارداشت: مشکل جدی در حوزه مبارزه با اعتیاد این است که برنامه‌ای جامع برای بعد از ترک اعتیاد وجود ندارد و این آسیبی است که معتادان بعد از درمان و صرف هزینه دوباره بر می‌گردند.

او  افزود: نگاه ما به این مجموعه‌ها باید نگاه پیوسته باشد و مباحث درمان، آموزش، تولید و اشتغال را با هم ببینیم و با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی این زنجیره را تکمیل و آن را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مجموعه این اقدامات برای نجات جان یک انسان بنابر آیات قرآن به مثابه نجات جان همه انسان‌ها است تصریح کرد: علاوه بر این آثار امنیتی جمع‌آوری معتادان از سطح شهر بر کسی پوشیده نیست و ساماندهی معتادان در کاهش آمار سرقت‌ها و در زیبایی چهره شهر موثر است.

او ضمن تقدیر از اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر، شهرداری و حوزه قضایی در جمع‌آوری معتادان گفت: هم‌اینک روند خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها در امر جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادان وجود دارد اما باید این هم‌افزایی برای ایجاد زنجیره بعد از درمان ایجاد شود.

 مرکز نگهداری و ترک اعتیاد معتادین متجاهر در محل گرمخانه قبلی شهرداری زاهدان با همکاری شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حال ساخت است این مرکز در سوله‌ای به مساحت ۸۹۰ مترمربع با امکانات مورد نیاز در دو بخش مردان و زنان با ظرفیت ۳۰۰ نفر است که در حال حاضر با توجه به شرایط وجود کرونا به ۱۵۰ نفر می‌تواند خدمات ارائه دهد و این مرکز ظرف هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.