مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند زورگیران مسلح در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند سارقان مسلح زورگیر و دستگیری ۱۲ نفر از عاملان آن در اجرای"طرح ظفر ۶ "خبر داد و گفت: ۱۱ فقره سرقت مسلحانه و زورگیری در این رابطه کشف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در اجرای ارتقای امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با جرایم خشن و دستگیری سارقان مسلح زورگیر و تحت طرح عملیاتی" ظفر ۶ " با اقتدار و قاطعیت تمام در استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه این طرح توسط عوامل پلیس آگاهی و همکاری دیگر رده‌های عملیاتی و انتظامی استان اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح، اعضای یک باند بزرگ سرقت مسلحانه و زورگیری شناسایی و عاملان آن تحت رصد اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی و همچنین شهرستان های"سراوان" و "ایرانشهر" با هماهنگی قضائی ۱۲ نفر از عاملان این باند مسلحانه را طی عملیاتی ضربتی در مخفیگاهشان قبل از هر گونه عکس العملی دستگیر کردند.

سردار طاهری با بیان اینکه در پی انهدام این باند سرقت، ۱۱ فقره سرقت مسلحانه و زورگیری شامل، سرقت خودرو، موتورسیکلت، وجوه نقد و همچنین ۸ قبضه سلاح کلاش، ۱۰ تیغه خشاب و تعدادی مهمات جنگی دیگر از اعضای این باند کشف شد، اظهار داشت: ۵ دستگاه خودروی مورد استفاده سارقان در سرقت‌های مسلحانه که یکی از آن‌ها مسروقه و دارای سابقه سرقت بوده نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سارقان مسلح در اختیار پلیس قرار دارند، افزود: در بررسی پرونده این باند مشخص شد، سارقان در اقدامات مجرمانه خود به زور و تهدید به صورت مسلحانه اموال مردم و شهروندان از جمله خودرو، موتورسیکلت، وجوه نقد و تلفن همراه را سرقت و به سرعت متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرایم احتمالی این باند سرقت همچنان ادامه دارد، با تاکید بر خط قرمز بودن جرایم برای پلیس و اینکه نیروی انتظامی قاطعانه با چنین جرایمی و مرتکبان آن برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کشف سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۶۵ هزارلیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی ایست و بازرسی سراوان خبرداد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم" رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست وبازرسی سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، طی عملیاتی در محور"خاش -سراوان" به ۲ دستگاه خودرو تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: در این رابطه ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو تانکر دار، ۲ فرد متخلف نیز شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

جمع اوری ۱۹ معتاد متجاهر در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از جمع آوری ۱۹ معتاد متجاهر، در اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ"احمد ثمره حسینیگفت: به منظور پیشگیری از جرائم و ایجاد محیطی امن و آرام برای شهروندان طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان زابل طی ۴۸ ساعت گذشته به اجرا در آمد.

او  افزود: در این طرح، پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی شهرستان، ۱۹ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری کردند تا پس از طی دوران درمان در مراکز بازپروری و کمپ ترک اعتیاد به کانون گرم خانواده‌ها بازگردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه عواقب اعتیاد به موادمخدر بسیار گسترده است و مقابله با آن نیازمند به عزمی همگانی است تصریح کرد: لازم است با آموزش مهارت‌های زندگی و حمایت و آگاه سازی این افراد از بروز نابسامانی‌ها در جامعه جلوگیری شود.

کشف ۲۲ راس دام قاچاق توسط یگان تکاوری ۱۰۵

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار از کشف ۲۲ راس دام بدون مجوز و قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۰۵ سیستان و بلوچستان در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی "زاهدان - بم" به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۲ راس گوسفند بدون مجوز و قاچاق را به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف، که در این رابطه خودرو توقیف و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف بیش از ۸ هزار عدد داروی غیرمجاز درشهرستان زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۸ هزار و ۲۰۰ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز در شهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  اظهار داشت: با کسب خبری مبنی براینکه ۲ فرد سود جو، در مغازه‌های خود واقع دریکی از مناطق شهرستان زابل اقدام به نگهداری و فروش انواع قرص و داروی غیر مجاز می‌کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی محل متهمان را شناسایی و با شگرد‌های خاص پلیسی صحت و سقم موضوع را بررسی کردند.

فرمانده انتظامی زابل تصریح کرد: ماموران این فرماندهی پس از اطمینان از نگهداری دارو‌های غیرمجاز در محل مورد نظر، با هماهنگی مقام قضائی و در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۸ هزار و ۲۰۰ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز را که فاقد مجوز قانونی از سازمان غذا و دارو بودند، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهمان ۲۳ و ۲۷ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری ۲ سارق با ۶ فقره سرقت در"خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان خاش در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در یکی از خیابان‌های شهر، به ۲ نفر که در حال قطع کردن سیم‌های برق یکی از اماکن موقوفی بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهمان با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش افزود: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت سیم‌های برق اماکن موقوفی و مدارس دولتی و غیر دولتی در سطح شهر خاش اعتراف کرد.

سرهنگ کوچکزایی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار