آقاجری گفت: شرکت تهران‌جنوب که پیمانکار پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس است، حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود نیروی کار تحصیل کرده و ماهر در ماهشهر، شرکت تهران‌جنوب که پیمانکار پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس است، حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد.

او افزود: پروژه‌ای که شرکت تهران‌جنوب پیمانکاری آن را بر عهده دارد، رو به پایان است که به مدیران شرکت تهران‌جنوب ابلاغ کردیم اگر تعدیل نیرویی قرار است اتفاق بیافتد، ابتدا باید نیرو‌های غیربومی تعدیل شوند و نیرو‌های بومی تا لحظه‌ی آخر به کار خود ادامه دهند.

آقاجری بیان داشت: در بندر ماهشهر نیروی متخصص به اندازه‌ای وجود دارد که می‌توان در شهر‌های دیگر از دانش آن‌ها استفاده کرد؛ بنابراین تاکید ما بر این است که در مرحله بهره‌برداری و راه‌اندازی پالایشگاه، نیرو‌های بومی و باسابقه که در مرحله احداث مشغول به کار بودند، در اولویت استخدام شرکت بیدبلند باشند و این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بازرسان اداره کار باید موضوع استخدام نفرات غیربومی در این شرکت که اخیرا اتفاق افتاده را بررسی کرده و به فرمانداری گزارش دهد و شرکت نیز باید نفرات بومی را جایگزین این نفرات کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.