نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی از استخراج ۶۰۰ هزار بشکه نفت در مارون به عنوان سومین میدان نفتی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم متینیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: حوزه انتخابیه من مارون بوده که سومین میدان نفتی کشور است و روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت استخراجی دارد.

او با بیان اینکه در حوزه نفت چند پروژه مهم مثل پتروپالایش ابوالفارس با روزانه ۵۰ بشکه خوراک و همچنین توسعه و نگهداشت مارون در رامشیر با ۳۸۴ نفر اشتغالزایی انجام شده است، اظهار داشت: پروژه توسعه و نگهداشت پارسی و پرنج نیز در حال انجام است، ضمن اینکه در زمینه کشاورزی نیز کار‌های زیادی انجام شد.

متینیان به فعالیت مجدد سیکل ترکیبی که سال‌ها قبل کلنگ زنی و راکد مانده بود اشاره کرد و افزود: همچنین تقویت طرح‌های اشتغالزایی مثل گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، باغ‌ها و دیگر مشاغل خانگی از جمله اقدامات انجام شده به منظور رفع معضل بیکاری به شمار می‌روند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه فولاد نیز با یک سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و در نهایت ۲ شاخه فولاد در شهرک صنعتی مربچه کلنگ زنی شدند، همچنین ۷۷ روستا رامهرمز و ۴۶ روستا در رامشیر برای اجرای طرح‌های بهسازی در دست اقدام هستند.

متینیان به برنامه‌ریزی برای آسفالت ۶۰ کیلومتر جاده روستایی اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص گازرسانی تا پایان امسال همه روستا‌هایی که از نعمت گاز برخوردار نبودند از این نعمت برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
چه خوب