وزیر نفت میزان استخراج نفت در میدان مشترک نفتی آزادگان طی سال‌های گذشته را ۷۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و گفت: هم اکنون استخراج طلای سیاه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نخستین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور با اشاره به برداشت روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان واقع در غرب کارون طی سال‌های گذشته گفت: هم اکنون استخراج نفت از این میدان نفتی مشترک به ۴۰۰ هزار در روز رسیده است.

او با بیان اینکه استخراج نفت از میادین نفتی مشترک به جهت صیانت از حقوق ملت ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: سرعت در انجام پروژه‌های مربوط به میادین مشترک ضروری بوده و راهبرد وزارت نفت در این زمینه استفاده از واحد‌های فرآورشی سریع الاحداث است.

نامدار زنگنه بیان داشت: کاهش تصدی دولت در انجام چنین پروژه‌هایی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته و به همین منظور بهره برداری اولین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون با سرمایه گذاری یک شرکت اروپایی به میزان ۵۰ میلیون دلار انجام شد و برای اولین بار کار بهره برداری از یک واحد فرآورش نفت به سرمایه گذار واگذار شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: این نوع از سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی به یکی از سیاست‌های مهم این وزارتخانه تبدیل شده است.

این واحد فرآورشی با اعتبار ۴۶.۹ میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی راه اندازی شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی در مجاورت مرز ایران و عراق در۸۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.