مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: برای مقابله با سودجویان و افراد‌ی که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌کنند، پایش اراضی کشاورزی هوشمند سازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت:  یکی از اقدامات موثر برای مقابله آنی با سودجویان و افرادی که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند اجرای طرح هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: در این سامانه تمام اراضی کشاورزی مشخص شده و به محض هر گونه اقدامی در جهت تغییر کاربری تا حداکثر سه روز به صورت اعلام هشدار در این سامانه نشان داده می شود که در مبارزه فوری با تغییر کاربری ها بسیار موثر است.

صارمی گفت: از ابتدای سال تاکنون در ۲ مرحله تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بالغ بر ۱۴۰ مورد تخریب و رفع تصرف داشته ایم که منجر به آزادسازی ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

او در ادامه به بهره برداری از هفت طرح در این بخش در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر به اجرا درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: این طرح ها شامل احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی در روستاهای ارنگه، گوراب و ابهرک جاده چالوس، بهسازی کانال و نهرهای عمومی منطقه محمدشهر، انتقال آب شهرستانک به صورت لوله گذاری، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، بهبود و افزایش تولید آبزیان و توسعه کشت گلخانه ای است.

انتهای پیام/ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.