در نشستی مجازی تجربه‌های اجرایی دانشگاه YORK کانادا در زمینه جایگاه، رویکرد‌ها و فرآیند‌های فناورانه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عباس رضائیان زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری نشست مجازی اندیشه ورزی مشترک کارگروه فناوری این دانشگاه با مدیر واحد تجاری سازی دانشگاه YORK کشور کانادا، در حوزه فناوری به ویژه تجاری سازی محصولات تولیدی دانشگاه خبر داد.

او گفت: در این برنامه تجربه‌های اجرایی دانشگاه YORK کانادا در زمینه جایگاه، رویکرد‌ها و فرآیند‌های فناورانه بررسی شد.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز بیان کرد: در این نشست ارتباط با صنعت در دانشگاه‌های کشور کانادا، حق امتیاز، تضاد منافع، چگونگی فعالیت فناورانه اساتید در کنار فعالیت آموزشی، بازار فروش و میزان درآمدزایی محصولات تولیدی برای دانشگاه، از سوی مدیر تجاری سازی دانشگاه YORK ارزیابی شد.

دکتر علیرضا چوبینه افزود: در راستای بهره گیری از تجارب دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در حوزه فناوری، پیش از این نیز با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های صنعتی پیشگام در کشور، نشست مجازی مشترکی برگزار شد.

دکتر چوبینه با اشاره به برنامه ریزی برای تاسیس دفتر انتقال فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستاورد این اقدام را جهش عملکرد دانشگاه در حوزه فناوری دانست و گفت: در این خصوص، منتظر ابلاغ آیین نامه وزارت بهداشت هستیم.

او یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفت مرکز رشد و ۱۱۴ واحد فناور دارد که توانسته است در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه در حوزه سلامت، محصولات گوناگونی را در این سالیان به ثبت برساند و برخی از آن‌ها نیز به تولید انبوه رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار