مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر درخواست برای سرمایه گذاری ساخت هتل در مشهد به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرجان شاه ولایتی مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع،  معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی درخواست برای سرمایه گذاری ساخت هتل در مشهد به شدت کاهش یافته و به صفر نزدیک شده، زیرا بازار هوشمند است و سرمایه گذار تشخیص می‌دهد که دیگر مشهد ظرفیتی برای سرمایه گذاری در حوزه هتل سازی ندارد، اما فاجعه اصلی قبلا در هدایت اشتباه سرمایه گذار رخ داده است.

او افزود: امکان سنجی واحد‌های اقامتی صرف نظر از اینکه آیا این وظیفه بخش خصوصی است یا بخش خصوصی بودجه لازم را در این زمینه را دارد یا خیر؛ به نظر من وظیفه بخش دولتی می‌باشد تا ضمانت اجرایی برای این کار بدهد.

مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط کنونی در حوزه واحد‌های اقامتی یا ایجاد سایر تاسیسات گردشگری مثل بوم گردی دیگر سقف صدور مجوز در خراسان رضوی پُر شده است، اما طبق قانون اگر شرایط زمینی که سرمایه گذار معرفی و روالی که برای ارائه درخواست خود طی می‌کند، درست باشد، مرجع قانونی یعنی وزارت میراث فرهنگی موظف است تا برای آن فرد سرمایه گذار مجوز صادر کند، در غیر این صورت متقاضی می‌تواند از مرجع تصمیم گیرنده شکایت نموده و حکم قانونی بگیرد.


بیشتر بخوانید



شاه ولایتی بیان کرد: هرچند مورد مزبور یک ایراد قانونی است، اما هدایت سرمایه در مسیر درست حکایت دیگری دارد، خوشبختانه تقاضا برای ایجاد واحد‌های اقامتی در مشهد به صفر رسیده، واحد‌های اقامتی نیمه ساخته زیادی نیز وجود دارد که در سال‌های آینده به ظرفیت اقامتی این شهر افزوده می‌شود.

او تصریح کرد: هرچند سقف سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی نیز در استان رو به تکمیل است، اما خوشبختانه سرمایه گذار به شهرستان‌ها هدایت شده و در بخش‌های تفریحی آن مناطق در حال سرمایه گذاری است که اتفاق خوبی به شمار می‌رود.

مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد: همه کشور‌های پیشرفته از ورود سرمایه گذاران خارجی استقبال می‌کنند، لذا ایران نیز باید به سوی سرمایه گذار خارجی آغوش گشاید، مهم این است که در قرارداد منعقده با این سرمایه گذاران، منافع ملی دیده شود، زیرا این نوع سرمایه گذاری منجر به اشتغالزایی و رشد صنایع جانبی می‌شود، اما نقش ما در هدایت درست این سرمایه گذاران بسیار اهمیت دارد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.