نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهم ترین برنامه های من در خراسان رضوی تجهیز راه‌آهن سریع‌السیر مشهد- تهران و حل مسئله حقابه از سد هریرود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در برنامه تبلیغاتی خود که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، با اظهار تأسف از جان باختن بیماران کرونایی و عرض تسلیت به خانواده‌های این درگذشتگان گفت: در اولین فرصت پس از تشکیل دولت، واکسیناسیون سریع و عادلانه را در دستور کار خود قرار می‌دهیم تا این بلیه از سر مردم عزیز کوتاه شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: اگر بخواهیم این روندی را که اکنون در اقتصاد کشور وجود دارد ادامه دهیم ممکن است نتایج بدتری در کشور داشته باشد. مردم کشور ما در بیشتر استان‌ها گرفتار معیشت و بیکاری هستند و آسایش آن‌ها تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل بالای خود رسیده بنابراین تغییر ریل و نگرش اقتصاد کشور جزو اولویت‌های من است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و به‌ویژه در استان‌ها اجازه نمی‌دهد که یک رابطه منطقی بین توسعه اقتصادی آن‌ها ایجاد شود، علت آن‌هم این است که متأسفانه نگرش اقتصادی بین مسئولان کم داریم.

همتی بیان کرد: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد و برای بهبود شرایط زندگی مردم شان است و ما هم باید هر کاری برای این کشور می‌کنیم درنهایت منفعتی برای جیب مردم داشته باشد. اگر ما اقدامی را در دولت انجام دهیم که نهایت آن فقر مردم باشد توفیقی نیست. نباید مردمی که آمده‌اند رأی داده‌اند ازنظر اقتصادی فقیرتر، ازنظر اجتماعی و سیاسی محدودتر شوند، این مطلوب آن‌ها نیست.

او تصریح کرد: من تأکید کردم که فقط چهار سال می‌خواهم رئیس‌جمهور باشم تا به‌دور از محافظه‌کاری اصلاحات اساسی در اقتصاد ایجاد کنم، ما چاره‌ای نداریم جز این‌که برای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان‌ها با توجه به توانایی استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم، چون تاکنون ما برای توسعه اقتصادی استان‌ها راهبرد ملی نداشته و فقط به استان‌هایمان نگاه سیاسی کرده‌ایم که همین باعث می‌شود رویکرد‌ها امنیتی شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برنامه ما این است که هر سه ماه یک‌بار جلساتی را با نخبگان تأثیرگذار هر استان برگزار کنیم تا توسعه همه‌جانبه استانی با توجه به نظر آن‌ها انجام شود، در این باره مسئله گردشگری در کشور و استان شما هم بسیار اهمیت دارد که باید سیاست مناسبی برای جذب گردشگر با آسان‌سازی سفر و واکسیناسیون همگانی انجام شود تا از این راه حداقل دستمزد‌ها نیز افزایش یابد.

همتی با بیان این که در خراسان رضوی مسئله کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار کرد: کشاورزان ما دچار مشکلات جدی هستند؛ هم اکنون خرید تضمینی گندم و برنج صورت می‌گیرد، مشکل این جاست که باید خرید محصولات کشاورزی تضمین‌شده باشد نه قیمت آن، دولت من برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت روز اقدام خواهد کرد.

او افزود: تجهیز راه‌آهن سریع‌السیر تهران- مشهد، راه‌اندازی خط آهن مشهد- هرات برای رشد مبادلات اقتصادی، ایجاد کارخانه‌های بسته‌بندی مدرن زعفران برای صادرات، تسریع در راه‌اندازی راه‌آهن چابهار- زاهدان-مشهد برای دسترسی کشور‌های حاشیه دریای خزر به آب‌های بین‌المللی و تسهیل صادرات استان و تأسیس قطب پژوهشی بین‌المللی با محوریت دانشگاه فردوسی برای ارتقای فرهنگ زبان فارسی را به‌عنوان اولویت‌ها و برنامه‌های دولت من در صورت انتخاب به‌عنوان ریاست جمهوری برای خراسان رضوی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مشکلات سد هریرود اشاره و ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم کشور‌های همسایه آب را به روی مردم ایران ببندند، سد هریرود مشکل جدی برای مردم خراسان رضوی ایجاد کرده است که حل آن در دستور کار من خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.