معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۰ بنای تاریخی در این استان به مرمت اضطراری نیاز دارد و نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کوروش بابائیان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۳۰ بنای تاریخی در این استان به مرمت اضطراری نیاز دارد و نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

او افزود: برای مرمت اضطراری این تعداد بنای تاریخی به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۳ میلییارد ریال اعتبار استانی برای مرمت بنا‌های تاریخی استان اختصاص یافت که به هیچ‌وجه پاسخ‌گو نیست.


بیشتر بخوانید


بابائیان اضافه کرد: تغییر کاربری برخی بنا‌های تاریخی استان با هدف جذب سرمایه‌گذار به منظور مرمت، حفظ و نگهداری این بناها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مناطق مختلف در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد، اما هنوز با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نشده است.

او ادامه داد: هم‌اکنون چهار هزار و ۸۰۰ محوطه، ابنیه، بقاع متبرکه و آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بابائیان گفت: این استان ۷۶۰ اثر تاریخی، ۴۶ اثر تعیین حریم، ۱۲ هزار شی منقول، ۲۴ هزار شی فرهنگی دارای ارزش تاریخی، سه روستای بافت تاریخی، ۱۵ روستای هدف گردشگری موجود است و ۲۳ موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار