یک میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کوروش بابائیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد.

او افزود: بارندگی‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری موجب تخریب بخشی از این بنای تاریخی شد که با اعتبار اختصاص یافته، اقدامات مرمتی و استحکام بخشی به زودی آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


بابائیان درخصوص راهکار‌های اضطراری احیا و مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه اضافه کرد: انجام شمع‌بندی اضطراری در سریع‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از تخریب بخش‌های دیگر بنا به دست استادکار مجرب و مشرف به قوانین ایستایی سازه‌های تاریخی، انجام ایزولاسیون اضطراری و جلوگیری از نفوذ رطوبت مضاعف در بنا و انجام پیگیری‌های حقوقی مرتبط با لرزش‌های ناشی از غلتک مجریان خیابان‌کشی و گرفتن خسارت‌های وارد شده، به سرعت در حال انجام است.

او ادامه داد: بر اثر بارندگی‌های اخیر تمامی طاق‌ها در اثر نفوذ رطوبت نزولی و جرز‌ها و ستون‌های آجری به علت رطوبت‌های صعودی دچار آسیب شدند و همچنین بخش‌هایی از آجرکاری مرمت‌های انجام شده در ستون‌های آجری، از ستون‌های آجری جدا شده و طاق جنوب‌غربی و بخش‌هایی از تویزه‌های اطراف آن فرو ریخته است.

بابائیان گفت: مسجد جامع نقنه شهرستان بروجن ۱۰ مهرماه ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار