تاریخ اعتبار پروانه ناشران کتاب در گیلان تا پایان سال تمدید شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حسین ابراهیمیان ، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید  تاریخ اعتبار پروانه ناشران استان تا پایان سال خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به شیوع ویروس کرونا و با موافقت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشرانی اتخاذ شده است که تاریخ اعتبار پروانه‏ آن‌ها از اسفندماه پارسال منقضی شده بود.

او ، با بیان اینکه تمامی پروانه ‏های ناشرانی که از اسفند پارسال به این سو منقضی شده است تا پایان سال دارای اعتبار است، افزود: ناشران از مراجعه حضوری برای  پیگیری تمدید پروانه نشر خودداری کنند؛ تمدید پروانه ناشران در سامانه http://Ketab.samandehi.ir تا پایان سال اعمال خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه گیلان گفت: ۷میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است که  این تعداد نسخه کتاب در قالب ۴هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته است.

ابراهیمیان،  با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۲۰ عنوان کتاب تالیف و ۳۱۵ عنوان ترجمه است، افزود: ۳ هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب از این تعداد چاپ نخست بوده است.

او ، با بیان اینکه ۹۸۵ مؤلف شامل ۳۹۶ زن و ۵۸۹ مرد در استان فعالیت دارند که نسبت به سال ۹۲ تقریبا سه برابر شده اند، تصریح کرد:در حال حاضر ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.