رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و ایمن اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  احمد ترحمی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد در جلسه ستاد انتخابات تفت گفت: در شرایط کرونایی به مردم اطمینان را می‌دهیم که هر شعبه اخذ رأی یک پایگاه سلامت است و تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در انتخابات رعایت می‌شود و مردم با اطمینان در شعب اخذ رأی برای حضور در این رویداد حضور یابند.

او افزود: موضوع برگزاری انتخابات مختص وزارت کشور نیست و بحث آبروی نظام در میان است و همه عوامل و دستگاه‌ها باید دست در دست هم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی و با حضور حداکثری مردم را برگزار نمایند.

ترحمی واجدین شرایط رأی‌دهنده در شهرستان تفت را ۳۳.۶۳۷ نفر دانست و ادامه داد: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان تفت و حضور جمعیت شناور در ایام تعطیل در این شهرستان مانند ادوار گذشته شاهد مشارکت بیش از واجدین شرایط در این شهرستان خواهیم بود و تدابیر لازم در این زمینه باید اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات بیان کرد: ضدعفونی شعب اخذ رأی، حذف اثرانگشت در فرآیند انتخابات، افزایش شعب اخذ رأی، چینش صندوق رأی ازجمله اقداماتی است که برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان به افزایش شعب اخذ رأی در کشور اشاره و بیان داشت: حدود ۱۲ هزار شعبه اخذ رأی در کشور افزایش‌یافته و در استان یزد این افزایش ۲۰۰ شعبه اخذ رأی بوده تا نگرانی مردم پیرامون مسائل بهداشتی و احتمال ابتلا به بیماری کرونا کاسته شود تا با اطمینان خاطر در انتخابات شرکت نمایند.

ترحمی از طراحی اپلیکیشن شعبه یاب از سوی وزارت کشور خبر داد و افزود: با نصب این نرم‌افزار بر روی موبایل و با استفاده از داده‌های دستگاه احراز هویت و همکاری اپراتور‌های تلفن همراه در لحظه امکان مشاهده نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه فراهم شده و افراد می‌توانند با نصب این نرم‌افزار اقدام به حضور در شعبه رأی خلوت و نزدیک به خود نمایند.

افزایش ساعت اخذ رأی ازجمله موارد دیگر بود که رئیس ستاد انتخابات استان یزد به آن اشاره و تصریح کرد: با تصویب ستاد ملی کرونا و همکاری شورای نگهبان ساعت اخذ رأی افرایش پیدا کرده و انتخابات از ساعت هفت صبح آغاز و امکان تمدید زمان انتخابات تا ۲ بامداد با نظر وزیر کشور وجود دارد و این اقدام دیگری است که در شرایط کرونایی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به تلاش شبانه روزی و شدید رسانه‌های خارجی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات اشاره و بیان داشت: باید مردم به مشارکت در این رویداد مهم تشویق شوند و کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی، مدیریتی و سو تدبیر‌ها نیست و راه حل رفع این مشکلات قهر با صندوق رأی نیست و همه باید برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

ترحمی گفت: آموزش اعضای شعب جدی گرفته شوند و نمایندگان فرماندار فقط مجری قانون و دستورالعمل‌های ستاد انتخابات هستند و باید با دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی آشنا شوند.

معاون استاندار یزد تأکید کرد: همه مدیران موظف به انجام وظیفه تا پایان مأموریت هستند و مشخص شدن نتیجه انتخابات نباید خللی درروند خدمت رسانی به مردم وارد کند و مدیران تا پایان وظیفه دولت مستقر با تمام توان به وظایف خود بپردازند.

علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه به تعدد روستا‌ها در این شهرستان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در مناطق روستایی شهرستان نیاز به حجم زیادی از فعالیت و کار دارد و با تلاش عوامل اجرایی، نظارت و اعضای شورای تأمین شهرستان شاهد روند خوبی در برگزاری انتخابات هستیم.

انتهای پیام/و


انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.