مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات شورا‌های شهر و روستا در خوزستان را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وقتی حرف از انتخاب در زندگی شخصی باشد، اثرات مثبت و منفی آن در کوتاه مدت برای شخص مشخص شود و در بلند مدت می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، ولی بحث انتخابات به سرنوشت یک ملت گره خورده و انتخاب فردی اصلح می‌تواند آینده میلیون نفر را دگرگون کند.

چند خوزستانی می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند؟

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای ۲ بال جمهوریت و اسلامیت است، گفت: جمهوریت به معنای حضور مردم در صحنه‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و انتخابات است.

او انتخابات را مهم‌ترین جلوه حضور مردم توصیف کرد و افزود: در خوزستان حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که حدود ۹۶ تا ۹۷ هزار نفر از این تعداد را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند، که این مساله نشان می‌دهد جمعیت در حال رفتن به سمت پیری است.

افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ رای در بندر ماهشهر

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان گفت: هم اکنون ۱۶۳ شعبه رای‌گیری آماده سازی شده است.

او به مشارکت خوب نامزد‌های شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد نامزد‌ها شورای اسلامی شهر در این دوره نسبت به دوره قبل افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه شهرستان بندر ماهشهر جزو اولین شهرستان‌هایی بود که تعداد نامزد‌های شورای اسلامی روستا‌های آن به حد نصاب رسید.

انجام تست کرونا برای عوامل برگزار کننده انتخابات

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از تمام عوامل برگزار کننده انتخابات حاضر در شعب اخذ رای تست کرونا گرفته می‌شود.

شور و شعور سیاسی باید برای انتخابات در اولویت باشد

حمید سیلاوی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات دشت آزادگان در حاشیه نشست با اعضای شورای تامین و نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رعایت قانون، اخلاق انتخاباتی، احترام به نامزد‌های رقیب و دعوت مردم جهت حضور حداکثری مهمترین اولویت کار‌های نامزد‌ها در تبلیغات به شمارمی روند.

او با بیان اینکه نامزد‌ها باید برنامه‌های تبلیغاتی خود را فقط در جهت حماسه آفرینی در این رویداد سیاسی و دعوت حداکثری آحاد جامعه متمرکز کنند، افزود: همه تلاش دست اندرکاران انتخابات برگزاری انتخاباتی آرام با شور و شعور سیاسی و حضور حداکثری در شهرستان است.

لزوم جمع آوری بنرهای تبلیغاتی غیر مجاز در بهبهان

روح الله زندی دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: با توجه به دستورالعمل‌های انتخاباتی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی، ضوابط تبلیغاتی برای انتشار بنر و پوستر به نامزد‌ها ابلاغ شده است.

زندی افزود: با توجه به اقدام برخی نامزد‌ها و نصب بنر و بیلبورد‌های تبلیغاتی خارج از قوانین و ضوابط، به این افراد اخطار داده می‌شود تا نسبت به برچیدن و جمع آوری بنر‌ها و بیلبورد‌های فوق اقدام نمایند.

زندی در ادامه بیان داشت: در صورت جمع آوری نشدن آن‌ها از سوی نامزدها، دستگاه‌های مسئول نسبت به جمع آوری بنر‌ها و بیلبورد‌ها در نقاط مختلف شهر اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: نامزد‌هایی که بنر‌ها و بیلبورد‌های خارج از ضوابط قانونی خود را جمع آوری نکنند از سوی دادستانی علیه آن‌ها اعلام جرم شده و کورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

اعلام تعداد مجاز نمایندگان نامزدهای شورای شهر آغاجاری در شعب اخذ رای

نامزد‌های تایید صلاحیت شده ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر می‌توانند نسبت به معرفی نمایندگان خود در شعب اخذ رای به فرمانداری اقدام نمایند.

حداکثر تعداد نماینده مجاز برای ثبت در حوزه انتخابیه‌هایی که بیش از ۱۰ نامزد دارند معادل ۲۰ درصد تعداد شعب است و نیازی به اختصاص نماینده نامزد به همه شعب نیست.

بر این اساس تعداد نماینده مجاز برای نامزدهای شورای اسلامی شهر آغاجاری ۳ نفر و تعداد نماینده مجاز برای داوطلبان شورای اسلامی شهر جولکی یک نفر است و به هر نماینده فقط یک شعبه اختصاص داده خواهد شد، ضمن اینکه برای چاپ کارت نمایندگان نامزدباید به همه نمایندگان نامزد شعبه اختصاص داده شده باشد و چنانچه کارتی برای نمایندگان نامزدی که بیش از یک شعبه به آن‌ها اختصاص داده شده تولید گردد، از درجه اعتبار ساقط است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.