نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سند فرهنگی استان در دست تهیه است و برنامه های فرهنگی باید در راستای این سند اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآنی ملایر گفت: سند فرهنگی استان که در مرحله تدوین است وهمچنین هم سند جامع قرآنیدر حال نهایی شدن است که باید در شورای عالی قرآن مصوب و ابالغ شود.

او با بیان اینکه همه برنامه ها بایددر راستای سند فرهنگی و جامع قرآنی استان اجرا شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید بتواند در عرصه فرهنگ یک مدیریت جامع و منسجم و هم افزایی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: الان در استان ما سند فرهنگی هم که بومی سازی شده است و سند مهندسی فرهنگی کشور هم در مرحله تدوین است.

او با گلایه از نامزد‌های ریاست‌ جمهوری گفت: در کنار همه مسائلی که مطرح شد از مسئله فرهنگ نباید غفلت می‌شد، و امیدواریم دولت منتخب آینده که روی کار می‌آید در کنار کار‌های دیگر توجه به فرهنگ هم داشته باشد.

حجت الاسلام برقراری، امام جمعه ملایر هم گفت: اگر بخواهیم مصوبه‌ای در شورا ضمانت اجرایی داشته باشد اطلاع رسانی و تبلیغ آن مهم است تا تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

او افزود: هر چند کرونا در این مدت مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما آمار ازدواج‌ها و ازدواج های آسان را بیشتر کرد.

حجت الاسلام برقراری گفت: همانطور که ملایر دارای برند مبل و منبت و انگور است چهره‌های ارزشمند قرآنی و قاریان و حافظان و داوران خوبی در این حوزه است و این‌ها سرمایه‌های شهر و برند شهر هستند که باید از آنها حمایت شود.

احسانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: توسعه هر جا بستگی به توسعه فرهنگی آن دارد و تغییر نگرش‌ها باعث تغییر فرهنگ‌ها می شود.

او افزود: ملایر دارای ۳۰ موسسه قرآنی ۷۳ کانون فرهنگی که در این زمینه ظرفیت خوبی را دارد ولی از نظر برگزاری تعداد جلسات شورای فرهنگی عقب است و این خلأ باید رفع شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار