امام جمعه همدان گفت:اعتماد سازی و امیدآفرینی لازمه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی,نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد:حضور گسترده، پرشور و حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مستلزم اعتماد سازی و امیدآفرینی در  جامعه است که تبیین خدمات و دستاورد‌های مهم و ارزشمند نظام و دولت برای مردم نقش مهمی برای تحقق این مهم دارد.

او در نخستین جلسه شورای اداری استان همدان در سال جدید، افزود: تقویت اعتماد و روحیه امید و خودباوری از عوامل موثر برای ترغیب و تشویق حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است که همه مسئولان و افراد دارای تریبون باید در این راستا و با هدف برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش و کوشش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خدمات زیاد و گسترده‌ای در راستای رفاه و آسایش مردم انجام شده که البته برخی مواقع اندک ضعف موجود نیز مورد قضاوت قرار می‌گیرد که همه ما وظیفه داریم برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به خصوص در زمینه بهبود شرایط اقتصادی و تامین کالا‌های اساسی موردنیاز مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی همچنین با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها»، تصریح کرد: اجرای این شعار محوری با برگزاری چند جلسه، همایش و یا نصب چند بنر محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند برنامه ریزی مدون، هدفمند و پیگیری و نظارت دقیق در همه بخش‌های مربوطه است.

او با بیان اینکه همه مدیران و مسوولان باید برای رفع موانع موجود در مسیر جهش تولید و رشد اقتصادی کشور تلاش کنند، گفت: وجود برخی قوانین متورم از موانع اصلی در مسیر جهش تولید و عدم ریسک پذیری و جسارت مدیران و حتی سرمایه گذاران در حوزه اقتصادی شده که چرا که مدیران خود را مکلف به اجرای دقیق و کامل قانون می‌دانند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برهمین اساس باید ضمن اصلاح قوانین و تسهیلا شرایط برای رشد و رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نیز متناسب با این هدف و در راستای تحقق شعار سال تهیه و تدوین شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مردم ایران همچنان پایبند و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: گلایه‌های مردم از برخی مشکلات و کاستی‌ها ربطی به اعتقاد و اعتماد آن‌ها به نظام ندارد و جمهوری اسلامی همواره خود را مکلف به خدمت رسانی موثر و مطلوب به مردم می‌داند.

او افزود: اصلاح اقتصاد، ارتقای فرهنگ معنوی و فرهنگ عمومی از اهداف اولیه و اصلی جمهوری اسلامی است و خواسته به حق مردم نیز تحقق این آرمان‌ها محسوب می‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط با خداوند و افزایش تعهد به خالق یکتا در قبال خدمت به مردم، تصریح کرد: افرادی که به ندای خداوندی و میثاقی که با او بسته اند، عمل نکند به طور قطع به تعهد خود در برابر مردم نیز عمل نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی همچنین با گرامیداشت ایام شعبانیه و اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، اظهار داشت: شیوع کرونا مشکلات زیادی را برای همه مردم ایجاد کرده، اما باید برنامه ریزی مناسب برای استفاده معنوی مردم از فیوضات این ایام مبارک را فراهم کنیم.

او با تاکید بر اینکه جامعه مذهبی کشور خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌داند، گفت: بسیاری از آیین‌ها و مجالس مذهبی کشور در یکسال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شد که امیدواریم در سال جدید با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه، شرایط مناسب برای برگزاری آیین‌های مذهبی با حضور مردم و بهره مندی از فیوضات این مجالس در کشور به خوبی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باید تابع سیاستی واحد و استاندارد باشد تا مردم احساس اعمال سیاست‌های دو گانه در این خصوص را نکنند که فعالیت در برخی امکان عمومی آزاد و در برخی دیگر ممنوع است.

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: با ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین معرفی شهدای شاخص از سال ۹۱ آغاز شده و هر استان سالانه یک شهید را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کند.

سردار مظاهر مجیدی افزود: کمیته‌ای به همین منظور در استان همدان تشکیل شد و همه ساله شهید شاخص استان انتخاب و معرفی شدند که سال ۹۹ نیز شهید سلگی به عنوان شهید شاخص سال استان همدان معرفی شد.

به گفته او شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۰ نیز «علیرضا حاجی بابایی» انتخاب شده که رشادت و فداکاری زیادی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور و انقلاب انجام دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، جایگاه و درجه سرداری (سرتیپی) ۱۳ شهید استان همدان ابلاغ شد که کار ارزشمندی در راستای ارج نهادن به مقام و تلاش‌های این شهدا محسوب می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.