مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی اولین نمازخانه بین راهی کشور در قاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حدادزادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به منظور تحقق توسعه مراکز عبادی و رفاهی و خدمت رسانی به کاربران جاده ای، نمازخانه بین راهی (شماره ۱) کشور در شهرستان قاین و در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰ متر مربع توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد.

او افزود: طرح احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام امیرالمومنین (ع) به صورت واحد تهیه شده است.

حدادزادگان بیان کرد: نمازخانه‌های بین راهی با بهره گیری از الگو‌ها و نماد‌های معماری ایرانی اسلامی طراحی شده اند و عملیات اجرایی ۲ باب از این ۱۱۰ نمازخانه‌ به صورت پایلوت در خراسان جنوبی و طی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان در دهه فجر پارسال آغاز شده است.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به احداث این گونه نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین‌راهی در کشور عنوان کرد: پروژه احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بین‌راهی در محور‌های شریانی کم‌تر برخوردار کشور در دستور کار سازمان قرار گرفته که در این مجتمع‌ها به جهت رفاه حال مسافران، علاوه بر نمازخانه، سرویس بهداشتی، وضوخانه، فروشگاه، فضای پارکینگ، برج نوری و راه‌های دسترسی نیز پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: دو نمازخانه بین راهی استان در محور قاین-بیرجند و طبس-اصفهان واقع شده که نمازخانه قاین-بیرجند (گردنه خونیک) با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی در حال اجرا است و برای تسریع در روند اجرایی و تکمیل آن همه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حدادزادگان عنوان کرد: اعتبار پروژه ساخت دو باب نمازخانه بین راهی در خراسان جنوبی بالغ بر ۴ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.