مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات خراسان جنوبی از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از روند بازسازی دستگاه‌های ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای، عملیات‌های راهداری محور‌ها همچون اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل و تنقیه پل‌ها در محور‌های اصلی و شریانی شهرستان نهبندان بازدید به عمل آوردند.

مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت به روز نگه داشتن امور راهداری گفت: بلافاصله بعد از فصل زمستان و راهداری فصلی، راهداران متمرکز به ترمیم راه‌ها با وضعیت قابل قبول هستند تا ناهنجاری‌های موجود را رفع کنند.

او با تأکید بر این که در جهت برنامه‌ای تحت عنوان طرح راهداری محوری با اولویت راه‌های شریانی در برنامه داریم افزود: هدف اصلی تمرکز ماشین آلات و راهداران و عوامل اجرایی در یک محور است تا بتوانند به سرعت و با کیفیت بهتر کار‌های محوله را انجام دهند.

مهریاری با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها شامل شانه سازی‌ها و شیروانی‌های راه ها، لکه گیری و در برخی نقاط نیز تعمیر و تکمیل حفاظ‌ها است، ادامه داد: به این منظور در سایر نقاط در صورت نیاز نیز فعالیت‌هایی از جمله پاکسازی آبراه‌های عرضی و پاکسازی و تعمیر تابلو‌ها و علایم نیز انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به تمرکز ماشین آلات و راهداران در این جهت نیز سرعت و حجم بیشتری از کار در یک مأموریت پبش بینی شده که مزیت دیگر آن تبادل اطلاعات بین راهداران و آموزش راهداران جوان‌تر است که به صورت عملیاتی انجام می‌شود.

حمایت از تولید کنندگان داخلی برای تجهیز ماشین آلات راهداری

 مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان بازدید از طرح راهداری و محوری شهرستان بیرجند و قاین نیز با اشاره به اینکه محدودیت امکان واردات و خرید ماشین آلات عمدتا تحت برند‌های خاصی است گفت: در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها امکان ورود و خرید در کشور وجود ندارد که به همین دلیل تمرکز در استفاده بهینه از ماشین آلات موجود و بازسازی و اورهال آن‌ها قرار داده شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این خصوص از تولید کنندکان داخلی حمایت‌های لازم انجام شده تا بتوانیم خودمان تولیدات را در داخل کشور داشته باشیم.

پیگیری جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه ناوگان ماشین آلات راهدرای استان‌ها

مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا زمان رسیدن به تولید داخلی اقدامات در سه بخش تعمیرات، سرویس و نگهداری و بازسازی اساسی تقسیم شده تا با پیگیری و جذب اعتبارات لازم این کمک را به استان‌ها داشته تا توسعه بهتری را شاهد باشیم.

او در بازدید از اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه سن ناوگان ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی متوسط ۲۶ سال و از متوسط جهانی بالاتر است نیازمند برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی ناوگان است.

مهریاری بیان کرد: ابتدای سال ۱۴۰۰ بابت بازسازی اساسی، تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات استان ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا در ادامه روند این فعالیت‌ها بتوانیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: گرچه اعتبارات مورد نیاز استان بیشتر از این بوده اما امیدواریم با هماهنگی و پیگیری ها در این خصوص بتوانیم اعتبارات بیشتری را به استان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.