معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز گفت: هیچ بانک اطلاعاتی از کودکان کار و خیابان در البرز تهیه نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،مریم صدیقی، معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از کودکان کار و خیابان ضرورت دارد، علی رغم تلاش های انجام شده از طرف دستگاه ها و ادارات مسئول هنوز بانک اطلاعاتی از تعدد کودکان کار و خیابان استان تهیه نشده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز افزود: در حال حاضر یک مرکز شبانه روزی، دو مرکز روزانه نگهداری  و ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان در البرز زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند.

صدیقی گفت: شرایط پذیرش کودکان در مراکز شبانه روزی نسبت به مراکز روزانه سختگیرانه تر است چون کودکانی که در این مرکز پذیرش می شوند، از خدمات ۲۴ ساعته برخوردار هستند.

او افزود: ظرفیت مرکز شبانه روزی هم محدود است، باید اثبات شود که این کودکان بدسرپرست و یا بی سرپرست هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز گفت: هیچ بانک اطلاعاتی از کودکان کار و خیابان در البرز تهیه نشده است، گفت: اگر در طول مدت نگهداری از این کودکان خانواده آن ها شناسایی شود و شرایط لازم را داشته باشند، کودک به آن ها تحویل داده می شود ودر غیر این صورت تحویل انجام نمی شود.

صدیقی افزود: وضعیت بد اقتصادی مردم تاثیر بسزایی در افزایش تعداد کودکان کار و خیابان استان داشته است.

او گفت: برای ایجاد فضای مناسب برای ساماندهی این کودکان وارد مذاکراتی با شهرداری شده ایم تا بتوانیم فضای مناسب در این خصوص را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.