در مزایده‌ شرکت بلو ارجین، صندلی کپسول مسافربری فضایی نیوشپرد به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پرواز در آسمان‌ها همیشه یک رویای جذاب برای انسان‌ها بوده است. دانشمندان و محققان همواره تلاش کرده اند تا با تولید وسایل مختلف از جمله هواپیما، موشک ها، جت‌ها و سفینه‌های فضایی این سفر هیجان انگیز را تجربه کرده و ناشناخته‌های عالم را کشف کنند. فضا دارای کهکشان ها، ستاره ها، سیارات و اجرام آسمانی جالب و عجیبی است که در سال‌های اخیر توجه سرمایه داران و ثروتمندان جهان را به خود بیشتر از گذشته جلب کرده است.

به نقل از theverge؛ پرواز با موشک نیوشپرد که قرار است ۲۹ تیر انجام شود، نخستین ماموریت سرنشین‌دار بلو ارجین را رقم خواهد زد و در آن، برنده‌ی مزایده در کنار جف بزوس و مارک، برادر او و یک مسافر دیگر به‌ مدت چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و سپس به زمین بازخواهند گشت. بعد از انجام مزایده، هویت برنده به‌ مدت چند هفته مخفی نگاه داشته خواهد شد، در همین زمینه آریان کورنل، مدیر واحد فروش فضانورد بلو ارجین در جریان پخش زنده گفت «نیاز داریم برخی تشریفات اداری نهایی را با آن‌ها به انجام برسانیم.»

این مزایده در حضور جف بزوس مدیرعامل آمازون و ده‌ها اپراتور تلفن به نمایندگی از ۲۰ پیشنهاد دهنده در یک مرکز متعلق به شرکت آرآر اوکشن در بوستون ماساچوست برگزار شد.

مشخصات موشک و پرواز

نیوشپرد، موشکی ۱۸ متری و چندبارمصرف است که با هدف پرتاب کپسولی آب‌نبات‌شکل با ۶ صندلی تا ارتفاع تقریبا ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین طراحی شده است. در این پرواز که نزدیک به ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید، مسافران تجربه‌ی بودن در محیط ریزگرانش را به‌مدت تقریبا سه دقیقه به دست خواهند آورند.

صندلی مسافربری ۲۸ میلیون دلاری بلو ارجین

به‌گفته‌ی کورنل، بلو ارجین از امروز «با رقابتی‌ترین پیشنهاد دهندگان تماس خواهد گرفت تا به آن‌ها دسترسی بدهد». او گفت چهارمین و آخرین مسافر به‌ زودی اعلام خواهد شد؛ اما اشاره نکرد که این شخص از بین کارکنان بلو ارجین یا یکی از پیشنهاددهندگان مزایده انتخاب خواهد شد.

به هر حال سفر به فضا آن هم با امکانات فوق پیشرفته شرکت بلو ارجین و در کنار یکی از مشهور‌ترین و ثروتمندان دنیا، جف بزوس می‌تواند یک تجربه بی نظیر و رویایی برای هر کسی باشد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.