سنا به دعوای بین اسپیس ایکس و بلو اوریجین ورود کرد

فشار شرکت فضایی جف بزوس برای باز کردن قفل ۱۰ میلیارد دلار بودجه از صندوق‌های آمریکا برای ساخت فرودگر‌های ماه به تصویب سنا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ یک اصلاحیه بحث برانگیز که توسط شرکت فضایی Blue Origin به مدیریت جف بزوس ارائه شده بود چهارشنبه شب توسط مجلس سنا تصویب و به قانون تبدیل شد. این اصلاحیه به ناسا اجازه می‌دهد تا ۱۰ میلیارد دلار برای برنامه فرودگر ماه خود دریافت کند. این اصلاحیه آخرین پیشرفت در جنگ بزوس برای رقابت با ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس است. بلو اوریجین امیدوار است که بخش‌هایی از این بودجه بتواند به این شرکت فرصت بیشتری برای رقابت با اسپیس ایکس بدهد.


بیشتر بخوانید


قرارداد ناسا و اسپیس ایکس و باختن بزوس در مزایده

ناسا و اسپیس ایکس قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری در ماه آوریل بستند تا دو مأموریت اول خود به ماه را تا سال ۲۰۲۴ آغاز کنند. ناسا می‌گوید اسپیس ایکس را به این دلیل انتخاب کرد که بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پیشنهاد را داشت. سال گذشته، کنگره یک چهارم آنچه که ناسا برای تأمین بودجه دو فرودگر ماه درخواست کرده بود، را به این سازمان داد. Blue Origin و Dynetics، دو شرکت بازنده، اعتراض خود را به آژانس عالی ناظر آمریکا و دفتر پاسخگویی دولت ارائه کردند که همین شکایت باعث وقفه در اعطای این پول به اسپیس ایکس شد.

سنا دعوای بین اسپیس ایکس و بلو اوریجین را پیشرفت داد

سخنگوی بلو اوریجین می‌گوید:" در میان ده‌ها پیشنهاد مختلف، ناسا به طور ناعادلانه به اسپیس ایکس فرصتی داد تا با این سازمان همکاری کند و به طور ناعادلانه پیشنهادی تقریبا ۶ میلیارد دلاری را لغو کرد. اگر GAO از استدلال‌های Blue Origin پشتیبانی کند، می‌تواند کل مسابقه فرود ماه را به نفع این شرکت برگرداند و هدف ناسا برای فرستادن انسان به ماه را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیندازد. اگر GAO اعتراض شرکت را رد کند، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و اسپیس ایکس دوباره شروع به فعالیت می‌کند.

سنا دعوای بین اسپیس ایکس و بلو اوریجین را پیشرفت داد

وکلا و لابی گران شرکت بزوس استدلال می‌کنند که ناسا، در هر زمان در هنگام بررسی اعتراض از طرف GAO، می‌تواند به سادگی با هر یک از دو پیشنهاد دهنده بازنده مذاکره کند و سپس یکی از آن‌ها را به عنوان پیمانکار دوم انتخاب کند که ماهواره خود را در کنار اسپیس ایکس توسعه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار