از پیشنهاد ایده کتاب‌زی جوانان استان فارس، برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی پشتیبانی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید رضایی  رئیس انجمن کتاب استان فارس در وبینار گفتگو برای پویایی انجمن‌های کتاب شهرستان‌های فارس، گفت: انجمن کتاب فارس که از دی ماه پارسال راه‌اندازی شده که هم اکنون همه شهرستان‌های استان فارس، دارای انجمن کتاب هستند.

او، بیان کرد: کارکرد این انجمن‌ها با رویکردی مردمی، به فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی می‌پردازد.

رضایی، تصریح کرد: انجمن‌های کتاب در همه شهرستان‌ها و  استان، از همه کنشگران فرهنگی، پویش‌گران کتابخوانی و اندیشمندان فارس، برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی که بخواهند همکاری کنند یا ایده‌ای داشته باشند، حمایت می کند.

رئیس انجمن کتاب فارس، ادامه داد: کتاب‌ زی یکی از ایده‌هایی است که جوانان این استان به منظور  فرهنگ‌سازی کتابخوانی پیشنهاد دادند و ما نیز از آنان پشتیبانی می‌کنیم.

او، افزود: در این ایده، برداشت‌های مردمی از کتاب‌هایی که خوانده‌اند بررسی می شود تا زمینه را برای گسترش اندیشه‌ ورزی و سپس شبکه‌سازی برای گفتگو درباره هر کتاب آماده شود.

سجاد ایام دبیر مجمع فعالان کتاب فارس نیز به نمایندگی از ایده‌پردازان کتاب‌زی در این وبینار اضافه کرد: در ایده کتاب‌زی، با کنار هم آمدن این اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها و برداشت‌ها از کتاب‌های گوناگون و سپس شناساندن کتاب، هم توان افراد در چگونه خواندن و هم چگونگی بازگویی و شناساندن کتابی که خوانده شده، به سنجش گذاشته می شود.

او، اظهار کرد: در این ایده، هر کسی به یک سفیر و پیام‌آور کتابی شناخته می شود  که علاوه بر برداشت خود، جملات مهم کتاب را نیز می‌تواند از دید خود به دیگران بگوید، که از این گذر، می‌توان به فرامتن هر کتاب نیز دست یافت.

ایام، گفت: کسانی که می‌خواهند در این مسابقه شرکت کنند، می‌توانند آثار خود را در یک ویدیویی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای در سامانه این ایده به نشانی http://ketabzee.ir تا ۳۰ تیرماه امسال همزمان با عید قربان ارسال کنند که به آثار با جذابیت بیشتر جوایزی اهدا می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار