رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه این کلانشهرتا شهریورماه امسال، عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد، از در دستور کار قرار گرفتن مصوبه‌ای در حمایت از توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای و محروم شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در قانون اساسی وظیفه کمک به مدارس و دانش‌آموزان بر عهده نهاد دولت است، اظهار کرد: از آنجا که این مهم تاکنون به نحو مطلوب تحقق نیافته است، شورای شهر شیراز با همکاری آموزش و پرورش برای تحقق امکان تحصیل و توسعه کتابخوانی در مناطق کمتربرخوردار گام برداشته است.

سید عبدالرزاق موسوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی همکاری با آموزش و پرورش درباره دو مصوبه اخیر این شورا به‌منظور کمک به مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار شهر شیراز، گفت: در سال جدید، شورای اسلامی شهر شیراز دو مصوبه در حوزه آموزش و پرورش و کمک به دانش‌آموزان به تصویب رساند که امید است زمینه توجه و کمک بیشتر شورا و شهرداری والبته دولت را به دانش آموزان فراهم سازد.

او از دانش‌آموزان باعنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی شهر و کشور یاد کرد و اظهار داشت: نخست از این منظر که شهر شیراز تا شهریورماه امسال باعنوان پایتخت کتاب ایران شناخته می‌شود، مصوبه‌ای در حمایت از توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای و محروم شیراز در دستور کار شورا قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه به موجب این مصوبه شهرداری مکلف است معادل یک میلیارد تومان به یکصد مدرسه در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز کمک کند، ابراز داشت: ۱۰ میلیون تومان بابت تجهیز کتابخانه به هر مدرسه اختصاص می‌یابد.

موسوی بیان داشت: مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز در حمایت از دختران مستعد بی‌سرپرست نیازمندی است که امکان تامین هزینه زندگی را به دلیل شرایط سخت خانوادگی ندارند.

او با اشاره به اینکه به موجب این مصوبه برای حدود ۲۰۰ دانش‌آموز دختر ماهانه مبلغ ۵۰۰هزار تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: اگرچه رسیدگی به این مسائل از وظایف دولت است و این نهاد بالادستی می‌بایست مشکل معیشتی و مالی این قبیل افراد را حل کند، اما شورای شهر شیراز با همکاری کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش و کمیته امداد، این دانش‌آموزان را شناسایی و برای رفع مشکلات آنان گام برمی‌دارد.

گفتنی است شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در یکصد و هشتادمین جلسه خود، طرحی دوفوریتی درباره پرداخت مبلغ ۱۰میلیارد ریال به آموزش و پرورش فارس به منظور خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم ارائه کرد.

همچنین این شورا ۲۶ اردیبهشت‌ماه طرحی یک‌فوریتی با مضمون حمایت از دانش آموزان مستعد بی‌بضاعت، در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی به تصویب رساند که بر اساس آن شهرداری شیراز موظف است به ۲۲۰ دانش آموز دختر مستعد بی‌بضاعت مدارس شیراز که فاقد سرپرست و نان‌آور هستند، طی ۹ ماه، ماهانه مبلغ ۵۰۰هزار تومان کمک‌هزینه معیشتی و تحصیلی پرداخت کند.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار