زمان برگزاری دومین دوره آزمون جامع و سی و چهارمین آزمون ادواری استاندار‌د مهارت آموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه کمیته اجرایی دومین دوره آزمون جامع و سی و چهارمین آزمون ادواری استاندار‌د مهارت آموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: در زمینه آموزش رسمی و رشته‌های مهارتی کار و دانش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ظرفیت بالایی ایجاد کرده اند که منجر به اشتغال پایدار می‌شود.

او ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نظام آموزشی کشور، کاربردی کردن آموزش‌ها است و این نکته در برپایی آزمون‌ها و آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته شده است، به طوری که ۳۲ رشته مهارتی کار و دانش منجر به دریافت مدرکی می‌شود که با اتکا به آموزش‌های کاربردی و عملی آن، مهارت آموز می‌تواند وارد بازارکار شده و کسب و کار متناسبی در زمینه تحصیل و مهارت خود ایجاد کند.

علیزاده با بیان اینکه در روز‌های ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه آزمون عملی ادواری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در روز‌های ۳۰ خرداد ماه تا اول تیر ماه آزمون عملی جامع در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

او  افزود: آزمون نظری نیز در روز‌های دوم تا چهارم تیر ماه به صورت آنلاین  و  مجازی برگزار می‌ شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه از شرکت ۲۸۸ داوطلب در آزمون مهارت جامع و ۱۴۳ داوطلب در آموزن ادواری خبر داد و  افزود: جمعا ۴۳۱ نفر دواطلب در این آموزن شرکت می کنند.

وحید محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری منظم و دقیق آزمون‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تک تک آزمون‌ها گفت: با توجه به تجارب متوالی این اداره کل در برگزاری آزمون‌ها و نتایج خوب و مثبت حاصله، چشم انداز موفقی را نیز در این دوره پیش بینی می کنیم.

در ابتدای جلسه، نیره ولندیاری مسئول امور آموزش‌های فرهنگی ـ هنری نیز به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری دومین دوره آزمون جامع و سی و چهارمین آزمون ادواری استاندار‌دهای مهارت آموزی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار